شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ - Saturday 27 July 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 11.06.2024, 11:29

قتل یک کارگردان در زندان و دفن مخفیانه او


بهاره للهی، کارگردان و فیلمنامه‌نویس که اسفند ۱۴۰۲ بازداشت شده بود در زندان به قتل رسیده و مخفیانه در بهشت سکینه کرج دفن شده است.

این کارگردان و فیلمنامه‌نویس که اهل آمل و ساکن کرج بود، در اسفند ۱۴۰۲ برای دومین بار بازداشت شد. از تاریخ ۲۰ بهمن ماه تلفن همراهش خاموش شد و پیگیری‌های خانواده به جایی نرسید. تا اینکه سرانجام پس از پیگیری زیاد به خانواده‌اش در کلانتری گفتند که بهاره فوت کرده و در بی‌بی سکینه کرج دفن شده است.

بهاره للهی در جریان اعتراضات  ۱۴۰۱ به مدت ده روز بازداشت شده بود. او بعدا در اسفند ماه ۱۴۰۲ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

گفته می‌شود خانواده او پیگیر هستند بلکه بتوانند جسم او را به شهر خودشان آمل ببرند و به خاک بساپرند اما به آنها گفته شده است که اگر خبر کشته شدن او اطلاع‌رسانی شود اجازه انتقال جسد را نخواهند داد.

بهاره للهی، فیلمساز ۴۰ ساله‌ای بود که در سابقه فعالیتش داوری جشنواره فیلم کوتاه و جشنواره سینمای جوان را در کارنامه دارد.

او کارشناسی کارگردانی سینما از دانشگاه سوره و کارشناسی‌ارشد ادبیات نمایشی از دانشگاه تربیت‌مدرس، مدرس انجمن سینمای جوانان ایران و، مدرس هنرستان سینمایی سوره بود.

لحظه رقصیدن فرفره‌ها، به روایت یک رؤیا، گفته بودم سیزده نحسه و پژواک‌هایی در اتاق صدا… از جمله فیلم‌های این هنرمند هستند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024