شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 27 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 28.03.2024, 17:45

در تصادف مرگبار در استان سمنان ۹ نفر جان باختند


روز پنجشنبه ۹ نفر در یک تصادف رانندگی در شمال شرقی ایران جان باختند که مرگبارترین حادثه از آغاز تعطیلات نوروزی بوده است. خبرگزاری ایرنا به نقل از اورژانس گزارش داد که این حادثه در استان سمنان، با برخورد دو خودرو و آتش گرفتن آنها رخ داده است.

به گزارش پلیس ایران از ابتدای تعطیلات نوروزی که از ۲۹ اسفند تا ۱۳ فروردین ادامه دارد و بسیاری از ایرانیان برای دیدار با خانواده سفر می‌کنند، ۵۸۵ نفر در جاده‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

طبق گزارش‌های مختلف، علت بالای تعداد تلفات، به وضعیت نامناسب بخش‌هایی از شبکه جاده‌ای، رانندگی بی‌احتیاطی و کیفیت پایین خودروها نسبت داده شده است.

به گفته سید تیمور حسینی، رییس پلیس راهور فراجا پنج استان تهران، خراسان رضوی، اصفهان، فارس و خوزستان، بیشترین فراوانی تصادفات را داشته‌اند.

همچنین مطابق اعلام پلیس راهور، بیشترین تردد و فراوانی مسافران نوروزی در استان‌های مازندران با ۳۱۲ هزار خودرو، گیلان با ثبت ۲۳۲ هزار خودرو و خراسان رضوی با ورود ۷۸ هزار خودرو بوده است.

کدام خودروهای داخلی در تصادفات بیشترین نقش را ایفا می‌کنند؟

رئیس پلیس راهور فراجا ماه گذشته درباره خودروهای دارای بیشترین تصادف در کشور گفته بود: «پراید، ساینا و پژو بیشترین فراوانی را در تصادفات دارند که البته نباید از تعداد این وسایل نقلیه غافل شد.»

به گفته حسینی، در سال ۱۴۰۲ شمار جانباختگان حوادث رانندگی ۱۷ هزار و ۱۷۷ نفر است که ۴.۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است. عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق تقدیم و ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه دلیل وقوع ۶۰ درصد تصادفات را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا هم تعداد کشته‌شدگان در تعطیلات نوروزی سال گذشته هزار و ۲۱۷ نفر بوده است.

به این ترتیب، جعفر میعادفر، رییس سازمان اورژانس کشور اظهار داشت: هفت درصد کاهش ماموریت‌های ترافیکی و ۱۰ درصد کاهش مصدومیت‌ها در نوروز امسال داشته‌ایم.

۷۵ درصد از قربانیان تصادفات جاده‌ای ایران افراد ۱۵ تا ۶۴ ساله هستند
سازمان جهانی ایمنی جاده (GRSF) یک صندوق چندمنظوره جهانی که زیر مجموعه بانک جهانی است، ایمنی جاده‌ای کشورهای مختلف را بررسی و رتبه بندی می‌کند.

طبق این گزارش ۷۵ درصد از تلفات و جراحات تصادفات جاده‌ای ایران در گروه‌های سنی مولدان اقتصادی یعنی ۱۵ تا ۶۴ سال رخ می‌دهد.

طبق آمار و اطلاعات این سازمان، نسبت تلفات مردان به زنان در گروه سنی ۱۵ تا ۴۹ ساله ۳ به یک است. برخی از آخرین آمار این سازمان به سال ۲۰۱۶ برمی‌گردد. طبق این گزارش، هزینه تلفات و جراحات جدی جاده‌ای در این سال، ۶.۹ درصد از تولید ناخالص داخلی ایران بوده است.

یورونیوز فارسی



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024