يكشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Sunday 19 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 20.04.2022, 11:50

سفر خانواده‌قالیباف به‌ترکیه برای خرید وسایل نوزاد!


سفر دختر و داماد محمدباقر قالیباف به استانبول برای خرید وسایل نوزاد برای رئیس مجلس جمهوری اسلامی دردسرآرین شده است. ماجرای این سفر پس از انتشار فیلمی از «خانواده‌ای با پوشش مذهبی» که به دلیل حجم بالای بار از سفر ترکیه دچار مشکل شده‌اند، علنی شد. این خانواده با پوشش مذهبی، مریم قالیباف و امیررضا بحرایی؛ دختر و داماد قالیباف بودند. زهرا مشیر، همسر قالیباف نیز در این سفر دختر و دامادش را همراهی می‌کرد.

گفته می‌شود، خانواده رئیس مجلس پس از سفر به ترکیه و خرید «کالسکه، کیف و پوشاک نوزاد» روز سه‌شنبه ۳۰ فروردین هنگام بازگشت در فرودگاه امام تهران «بخاطر حجم بالای بار با متصدی کانتر به مشکل خورده‌اند».

تصاویری که کاربران ایرانی از خانواده قالیباف در فضای مجازی منتشر کرده‌اند آنها را در فرودگاه خمینی نشان می‌دهد که از استانبول ترکیه به کشور باز گشته‌اند.

این سفر جنجالی با واکنش گسترده ایرانیان در فضای مجازی روبرو شده است. یک دلیل این واکنش‌ها، اظهارات خود قالیباف در جریان مناظره‌های انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۶ بود که او از واردات «سیسمونی و لباس بچه از خارج از ایران» به شدت انتقاد کرده بود.
قالیباف در این مناظره گفته بود: «شما نگاه کنید وزیر آموزش و پرورش لباس بچه از کشور ایتالیا وارد می‌کند شما مردم فکر می‌کنید اقتصاد ما درست می‌شود؟ هرگز»

الیاس قالیباف، فرزند محمدباقر قالیباف، در صفحه اینستاگرام خود در یادداشی با عنوان «خطای نابخشودنی» نوشت:

«خواهرم و همسرش کاری انجام دادند که حتما غلط است. این سفر آن هم در این شرایط اقتصادی مردم یقینا اشتباه است‌‌. آن‌ها برای خرید سیسمونی نرفته بودند و ناراستی‌ها و بزرگ‌نمایی‌هایی در متن‌های منتشر شده وجود دارد اما به هر صورت انجام این سفر خطایی نابخشودنی است، چرا که باعث می‌شود همه تهمت‌هایی که در گذشته به پدرم و خود آنها زده شده است را صحیح جلوه دهد. آنچه این خطا را نابخشودنی‌تر می‌کند آن است که به امید و اعتماد مردم ضربه می‌زند و زبان ضد انقلاب و بدخواهان را دراز می کند.
این رفتار حتما مخالف نظر و مشی و مرام پدرم است. آنان که می خواهند خطای فرزند را به پای پدر بنویسند، بدانند که این کار از قبل مورد مخالفت ایشان قرار گرفته بود ولی متاسفانه نادیده گرفته شد.
بنده به سهم خودم از همه مردم عذرخواهی می کنم و آن ها هم حتما باید عذرخواهی نمایند. انشاالله خدا در این شب‌های قدر همه قصور ها و خطاهای ما را ببخشد.»


واکنش‌ها در فضای مجازی:


عباس عبدی: قالیباف باید از همه مناصب خود استعفا دهد
نمی‌دانم از این پس [قالیباف] چگونه در دوربین نگاه کرده و علیه ۴ درصدی‌ها حرف می‌زند؟
این خبر آن قدر مهم و ویرانگر است که وی باید از همه مناصب خود استعفا دهد.
حیف که اطمینان دارم نفر جایگزین او، نامناسب‌تر خواهد بود. پس پیشنهاد استعفا نمی‌دهم.
‏فقط نمی‌دانم از این پس چگونه در دوربین نگاه کرده و علیه ۴ درصدی‌ها حرف می‌زند؟ این خرید خاص طبقه یک در ده‌هزاری‌ها است.


امید فراغت، روزنامه‌نگار: خدا به داد ملت برسد
آقای قالیباف و اهل و عیال‌ و داماد و عروس‌شان کم بود اکنون نوه دیگری نیز در راه است خدا به داد ملت برسد باید از مسئولان مملکت و خانم‌زاده‌های‌شان خواهش کرد دور فرزندآوری را خط بکشند چرا که نوه و نتیجه‌‌های‌شان نیز در این بحران اقتصادی مملکت قوز بالای قوز خواهند شد.
خانواده قالیباف حتی برای خرید سیسمونی نوه‌ای که در راه است هم به خارج از کشور می‌روند. عبارات زیر را بار دیگر مرور کنید؛
حمایت از تولید ملی
اقتصاد مقاومتی
اقلیت ۴ درصدی
انتشار لیست اموال
مدیریت جهادی
فایل صوتی
املاک نجومی
عیسی شریفی
هلدینگ یاس
حمایت از پتروشیمی میانکاله


اکبر اعلمی: چفیه و دعوت مردم به تولید داخلی
سفر به خارج از کشور و خرید سیسمونی و غیره، حق همه است و به کسی هم مربوط نیست، همچنانکه بسیاری از اقشار متوسط جامعه هم از این حق استفاده می‌کنند. بنابراین خانواده‌ قالیباف هم حق دارند که از این حق اجتماعی برخوردار شوند.
اما آنچه که این حق را تحدید و حتی تهدید می‌کند، آن چفیه و تظاهر به ذوب بودن در ولایت و دعوت مردم به رعایت اقتصاد مقاومتی و مصرف تولید داخلی و حمایت از تحریم‌های اقتصادی و ادعادی خالی بودن حساب بانکی خود و همسر و از این قبیل شعارهاست که فرمود لم تقولون مالاتفعلون!
گرچه بنده روانشناس نیستم اما چند واحد روانشناسی در دانشگاه گذرانده‌ام و برای شناخت افراد شاخص‌هایی دارم. یکی این است که هر وقت با افرادی مواجه می‌شوم که در تظاهر کردن و تعریف و تمجید از برخی مقامات مبالغه کرده و از سرکوب معترضان و منتقدان وضع موجود حمایت می‌کنند، نتیجه می‌گیرم که او حتما ریگی در کفشش دارد زیرا یک انسان به عنوان خلیفه خدا در روی زمین، هرگز حاضر نمی‌شود، بنده و برده فکری دیگران شده و ارزش و کرامت انسانی خود را فدای جاه و مقام نماید!؟
...و متاسفانه بقول سنایی؛ دیو «لاحول»گوی، بسیار است!


سلمان موسوی: خطای نابخشودنی
آقازاده‌ی قالیباف در واکنش به حواشی سفر خانواده به ترکیه و خرید سیسمونی نوه‌ی نو رسیده از عبارت “خطای نابخشودنی” استفاده کرده، به نحوی که به مخاطبان و جامعه از بی‌اطلاعی خود و رئیس مجلس از این اتفاق خبر می‌دهد:
اگر قالیباف از این سفر و علتش خبر داشته و اینگونه اظهار بی اطلاعی کرده، پس این واکنش شما دروغگویی، ریا و روباه صفتی بوده باید گفت وای به حال این ملت و مردم که مدیر اجرایی و ریاست مجلسش آلوده به ریا و دروغ است!
و اگر این واکنش صحت داشته و قالیباف از این ماجرا بی خبر بوده باز هم باید گفت وای به حال این ملت ومردم که کارگزاران و مسیولینش در مدیریت خانواده ی خود درمانده اند و از نبود چند روزه همسر و دخترش و چرایی این غیبت  بی اطلاع بوده، چگونه میخواهند سکاندار  قایق یک کشور  با این همه بحران باشند.
آقا الیاس خطای نابخشودنی را کسانی کردند که با مهندسی و حذف و حصر شایستگان مسیر را برای ابوی جنابعالی و هم کیشانش هموار کردند
که امروز  مای بی بی اش را از خارج بگیرند اما کارشان را در ایران تمام کنند!


احسان بداغی:‏ حتی در دروغگویی هم نالایق هستید
الیاس ‎قالیباف نوشته خانواده او برای خرید ‎سیسمونی به ترکیه نرفته بودند؛ یعنی با یک زن باردار برای هواخوری آن هم وسط ماه رمضان رفته‌اند ترکیه و آنجا هم خیلی اتفاقی و از روی بی‌کاری رفته‌اند خرید سیسمونی؟
حتی در دروغگویی و ماله‌کشی کارهایتان هم نالایق هستید، مثل مملکت‌داری‌تان.


رحمت‌الله بیگدلی: فقط استعفای قالیباف این ننگ را پاک می‌کند!
در سال ۲۰۱۶ کامرون نخست‌وزیر وقت کشور سرمایه‌داری انگلیس به خاطر فرستادن فرزندش به مدرسه‌ غیردولتی به‌جای مدرسه‌ دولتی مجبور به عذرخواهی رسمی شد! در سال ۲۰۲۲ خانواده قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی برای خرید #سیسمونی به استانبول رفتند! فقط #استعفای_قالیباف این ننگ را پاک می‌کند!


آزاده مختاری: حتی مسئولان هم فقیرتر شدند
آن یکی لباس بچه از ایتالیا آورد. این یکی لباس بچه از ترکیه آورد.
حتی مسئولان هم فقیرتر شدند...
با پدیده هایی مواجه هستیم که فقط برگ های خاله زنکی در رقابت های انتخاباتی رو می‌کنند و در ادامه دورهم به صندلی بازی مشغولند و ملت غرق در مشکل...


مولود حاجی‌زاده:
خب بالاخره اون بچه چند سال دیگه قراره برای ادامه تحصیل و زندگی راهی خارجه بشه، انتظار دارید مثل بچه‌‌های شما سیسمونیش رو از این تولیدات غیر دانش بنیانی یافت‌آباد بخرن؟!



خانواده آقای قالیباف برای خرید سیسمونی به استانبول رفته‌اند!
وحید اشتری
۱. چند تا از مسافران استانبول یک سری فیلم و عکس از یک خانواده چادری (در پروازهای ترکیه خیلی مرسوم نیست) فرستاده‌اند که امروز به‌خاطر حجم بالای بار با متصدی کانتر به مشکل خورده‌اند و بعد با رفتار عوامل هواپیمایی معلوم شده از خانواده مسئولین‌اند.
۲. ظاهرا خانواده آقای قالیباف بوده‌اند.
همسر ایشان سرکارخانم زهرا مشیر را شناخته‌اند. یک زوج جوان هم با ایشان بوده که یا پسر و عروس‌شان و یا دختر و دامادشان بوده‌اند. ظاهر حجم بالای باری که از ترکیه می‌آورده‌اند، کالسکه و کیف نوزاد و تخت تاشوی کودک و امثالهم بوده است. یعنی برای خرید سیسمونی به ترکیه رفته بودند!
۳. از بعدازظهر تا حالا برای مطمئن شدن با بچه‌های فرودگاه امام و هواپیمایی معراج ارتباط گرفتم و اطلاعات پرواز را درآوردم. اسم این سه نفر در لیست پرواز شماره ۴۸۰۴ ساعت ۱۳:۴۵ دقیقه امروز معراج
از فرودگاه استانبول به فرودگاه امام است. زهرا مشیر، مریم قالیباف و امیررضا بحیرایی (داماد)
۴. پیشاپیش قدم نوه نورسیده را خدمت آقای قالیباف تبریک عرض می‌کنم، ولی باور کنید نمی‌شود آن بالا نشست و با چفیه برای مردم از تولید ملی و اشتغال و ممنوعیت ورود لوازم خانگی و خودروی ملی سخنرانی کرد و خانواده را برای خرید سیسمونی بدرقه ترکیه کرد!
داریم ازین تناقض‌ها پاره می‌شویم!

سهند ایرانمهر: یک فیلم و چند بلیط باطل شده
از انتشار فیلمی از خانواده‌ای با پوشش مذهبی که به دلیل حجم بالای بار از سفر ترکیه دچار مشکل شده‌اند و سپس با همراهی عوامل فرودگاه ظن به انتساب آنان به مسئولان می‌رفت، مشخص شد که این دو‌تن دختر و داماد محمدباقر قالیباف (مریم قالیباف و امیررضا بحیرای)رییس مجلس هستند که گفته شده برای خرید سیسمونی نوزاد به ترکیه رفته بودند. این‌ مساله مورد‌توجه فضای مجازی قرار گرفت یعنی همان فضایی که اتفاقا این روزها قالیباف از حامیان جدی « صیانت» آن در سنگر مجلس انقلابی است.
توجه فضای مجازی به این‌مساله نه بخاطر سفر ترکیه بلکه به این دلیل بود که قالیباف در مناظره‌های انتخاباتی سال۹۹ گفته بود: «وزیر آموزش و پرورش (دولت روحانی) می‌رود لباس بچه از ایتالیا می‌آورد، مردم شما فکر می‌کنید اقتصاد ما درست می‌شود؟هرگز!».
الیاس قالیباف، فرزند محمدباقر قالیباف، نیز در صفحه اینستاگرام خود با تایید سفر اعضای خانواده‌اش به ترکیه نوشت: خواهرم و همسرش کاری انجام دادند که حتما غلط است. آن‌ها برای خرید سیسمونی نرفته بودند اما به هر صورت انجام این سفر خطایی نابخشودنی است و باعث می‌شود همه تهمت‌هایی که در گذشته به پدرم زده شده را صحیح جلوه دهد.
حتی اگر ادعای الیاس قالیباف را بپذیریم که این خانواده سیسمونی نوزاد خود را از ترکیه نخریده‌اند باز مساله تناقض محمدباقر قالیباف حل نمی‌شود زیرا نیک به خاطر داریم که وی در انتخاب ۹۶ از ۴ درصد قشر بهره‌مندی گفت که خون ۹۶ درصد را می‌مکند و او به‌ حمایت۹۶ درصد دیگر به میدان‌آمده است، بنابراین باز این سوال پیش می‌آید که چنین سفری در شرایط اقتصادی کنونی خانواده وی را در کدام درصد جای می‌دهد؟
این اولین بار نیست که دیدن فیلمی، بلیط صاحب منصبی را نزد افکار عمومی باطل می‌کند(!) و تناقضی در سخنان قالیباف اینگونه در برابر افکار عمومی هویدا می‌شود او در انتخابات ریاست جمهوری۹۲ نیز در حالی از ضرورت شنیدن مطالبات دانشجویان و نقش خود در حمایت از آنان سخن گفت که کمی بعد سخنرانی از او‌منتشر شد که از ابتکار عمل خود در طراحی و‌اجرای«عملیات گازانبری» علیه دانشجویان معترض دفاع می‌کرد.
سخن آخر اینکه امروز گوش مردم نه فقط از یک جناح و شخص که از انواع رجال و عناوین و صنوف مختلف پر است از این تناقض‌ها که وجه مشترکشان ادعاهایی است که تلاش می‌کند ذیل عنوان‌هایی چون انقلابی‌گری، دینداری و مردم‌پروری پنهان شود و البته که همیشه به جای اعتذار و استعفاء ره به توجیه و طلبکاری یا اخیرا تلاش برای انسداد فضاهای نقد و شبکه‌های اجتماعی و‌مجازی می‌برد اما غافل از آن است که سرمایه اعتماد را به ثمن بخس چوب حراج زده است و‌ در «روزِ شمار»، وجدان مردم و تاریخ، این شماردنی‌ها و هزاردستانی‌های لقمان‌نمایانِ عنوان‌دار را نیز شمرده خواهد شد.
بی‌هیچ علم و هیچ حقومندی
در پیشگه نشسته چو لقمانی
از علم جز که نام نداند چیز
این حال را که داند درمانی؟
چون کاغذ سپید که بر پشتش
باشد به زرق ساخته عنوانی
ای بانگ بر گرفته به دعوی‌ها
چندان که می‌نباید چندانی
بس‌مان ز بانگ دست مغنی، بس
هات هزاردستان دستانی
دین دیگر است و نان طلبی دیگر
بگذار دین و رو سِپس نانی
«ناصرخسرو»


محمد فاضلی: عواقب ریای سیستماتیک و مقدس‌نمایی
مسأله سفر خانواده محمدباقر قالیباف به ترکیه برای خرید سیسمونی نوزاد به بمب خبری رسانه‌ای بدل شده است. اگرچه رفتار نامتداولی نیست و بارها شنیده‌ایم که خانواده فلان آدم ثروتمند یا سلبریتی وسایل‌شان را از پاریس یا دبی تهیه می‌کنند، اما در سطح سیاسیون این رفتار به افتضاح سیاسی و بمب خبری تبدیل می‌شود. بگذارید عمیق‌تر و جامعه‌شناختی‌تر به مسأله نگاه کنیم.
مقامات سیاسی این کشور همگی انسان‌های معمولی هستند و در بند همه خواسته‌ها، تمنیات و شهواتی که آدم‌ها در طول تاریخ با آن‌ها دست به گریبان هستند و خواهند بود. همگی مثل بقیه آدم‌های معمولی به درجات متفاوتی اسیر پول، قدرت و شهوت هستند. همه همین گونه هستیم.
مقامات هم‌چنین مثل بقیه زاد و ولد می‌کنند، و هر قدر از عمر نظام سیاسی می‌گذرد، نسل‌های بعدی مقامات بیشتر شده و به همین نسبت هم متکثرتر، متفاوت‌تر از پدران‌شان و به تبعیت از فضای زمانه، بیشتر مدرن و همراه با مُدهای زمانه می‌شوند. پدران هم کمتر می‌توانند امیال، رفتار و بروزهای نسل‌های بعد خود را کنترل کنند.
این نسل‌های بعدی خواه با رانت و زد و بندهای متکی به قدرت سیاسی پدران یا به شیوه‌های سالم و برآمده از تلاش خود به ثروت رسیده باشند، میل دارند مثل بقیه ثروتمندان زندگی کنند. خواسته یا ناخواسته مجبورند سبک زندگی ادعاشده پدران را هم رعایت کنند. الگوهای مشخص حجاب، سخن گفتن و حضورهای اجتماعی و سیاسی‌شان تا اندازه‌ای تحت تأثیر همین ملاحظه است.
«برخی پدران» این نسل با سنگر گرفتن پشت عباراتی نظیر «کارگزاران خدوم نظام مقدس اسلامی»، «سرباز نظام»، «شیفته خدمت» و ... همواره از پاسخ‌گویی و پذیرفتن قیدهای شفافیت سر باز زده‌اند.
این افراد در کنار دیگر گروه‌های ذینفع از طرح، تصویب و اجرایی شدن اصلاحاتی در زمینه مالیات بر درآمد اشخاص (نظیر پی آی تی)، مدیریت تعارض منافع، شفافیت در قراردادها، افشای حقوق و درآمدهای کارگزاران و مقامات سیاسی طفره رفته یا جلوگیری کرده‌اند.
این «برخی پدران» هم‌زمان تأکیدات ایدئولوژیک نظام سیاسی را در شعار به حد اعلا تکرار کرده و با دست‌آویز قرار دادن آن‌ها در فرایندی از ریای سیستماتیک منافع خود را در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی دنبال کرده‌اند. مقدس نمایی و ریای سیستماتیک به عنوان دو ابزار برای منفعت‌جویی و در همان حال کوبیدن رقبای اجتماعی، سیاسی و منتقدان هم به‌کار گرفته شده است.
مقدس نمایی و  ریای سیستماتیک تا وقتی تکثر و بروز و ظهور نسل جدید «برخی پدران» آن‌ها را در معرض دید عمومی قرار نمی‌داد، و فضای مجازی دیده شدن ایشان در گوشه و کنار را به مسأله‌ای عمومی تبدیل نمی‌کرد، ابزار کارآمدی بود؛ اما حالا همه آن انباشته چند دهه‌ای مقدس نمایی و  ریای سیستماتیک به پاشنه آشیل تبدیل شده است. هر بروز و ظهور سبک زندگی تجملی و ناسازگار با مدعیات «برخی پدران» افتضاح سیاسی-رسانه‌ای و اعتراض اجتماعی به بار می‌آورد.
نتیجه‌گیری
حافظ سروده بود «آتش زهد و ریا خرمن دین خواهد سوخت///حافظ این خرقه پشمینه بینداز و برو». وقت آن است که مقامات نیز خرقه پشمینه مقدس نمایی خود و کارشان، و ریای سیستماتیک به گفتار و کردار پیش چشم خلایق را رها کنند. این متاع در بازار جامعه مدرن – حتی با صیانت از فضای مجازی و شش قفله کردن اینترنت – هم خریداری ندارد.
چاره آن است که «که در خانه تزویر و ریا» بربندند، قواعد شفافیت حاکم بر زندگی اقتصادی مقامات سیاسی که در جهان مدرن رایج است پذیرفته شود، بزک و دوزک تقدس از چهره کارگزاران سیاسی و اجرایی زدوده شده و به‌واقع پذیرفته شود که آنان نیز چون بقیه خلایق مردمانی تخته‌بند قدرت، ثروت و شهوت‌ هستند که هیچ مزیتی بر بقیه شهروندان ندارند. لاجرم، شایستگی برای ذکر نصیحت اخلاقی و تعیین تکلیف برای خلق خدا هم ندارند. این یعنی تن دادن به برابری سیاسی و سطحی از شفافیت که تضمین کند مقامات به ثروت‌های نامشروع دست نمی‌یابند و در نتیجه خود و فرزندان‌شان می‌توانند آزادانه و مانند بقیه شهروندان از ثروت مشروع خود به هر شیوه که مایل‌اند و غیرقانونی نیست استفاده کنند.
اگر بساط ریای سیستماتیک و مقدس‌نمایی برچیده شود، همگان در هر سطحی از قدرت و ثروت به یکسان در برابر قانون پاسخ‌گو شوند، و اصلاحات معطوف به شفافیت عملی گردد، علاوه بر افزایش اعتماد عمومی، آن زندگی عادی که نسل جدید «برخی پدران» طالب آن هستند میسر می‌شود.
خلاصه «وقت آن است که این خرقه پشمینه» را بیندازند جایی که دست هیچ کسی به آن نرسد و همه شهروند عادی و پاسخ‌گو در برابر قانون و افکار عمومی باشند.


احسان سلطانی: اگر شعار مقاومت ندهید سفر همسر قالیباف به ما ربط ندارد
اگر در تمام شئون زندگی ملت دخالت نکنند، اگر بر شانه‌های ملت شعار مقاومت ندهند، اگر با شعارهایشان پدر ملت را در نیاورند، آن‌وقت به ما هیچ ارتباطی پیدا نمی‌کند که چرا همسر قالیباف-رئیس مجلس انقلابی- همراه دختر و دامادش در ماه رمضان برای خرید سیسمونی به ترکیه رفته‌اند؟
شارلاتان‌ها


مهدی نصیری: چرا بغض مردم در قصه سیسمونی نوه آقای قالیباف ترکید؟
ابتدا بگویم که نمی توان با قاطعیت در مورد آنچه در ماجرای خرید سیسمونی نوه آقای قالیباف از ترکیه رخ داده، اظهار نظر کرد و گفت در اینجا جرم یا خلاف واضحی رخ داده است. چون نه صرف خرید سیسمونی از خارج کشور جرم است و نه این که اقدام دختر و داماد یک مسئول الزاما به پای آن مسئول نوشته شود، امری منطقی است.
گر چه در بسیاری از موارد آقازاده ها از رانت و اعتبار پدر استفاده می کنند که نمونه های فراوان در جمهوری اسلامی دارد اما در مواردی هم ممکن است فرزندان مسئولان با اراده و یا امکانات شخصی خود که ربطی به پدر ندارد، دست به اقدامی خلاف شرع یا قانون یا عرف، خارج از مناسبات و امکانات دستگاههای رسمی نظام بزنند.
در این موارد لازم است مسئول مربوط عنداللزوم موضع مخالف خود را رسما اعلام کند و از خویش رفع اتهام کند.
به نظرم این نکته ای است که عموم جامعه درک می کند و به آن توجه دارد اما با این وجود چرا قصه اخیر به سرعت در فضای مجازی بازتاب می یابد و حملات گسترده ای متوجه آقای قالیباف می شود؟
جامعه ظرف چند سال اخیر حد اقل سه خبر و گزارش مستند در مورد تخلفاتی که در حیطه کاری و مسئولیتی آقای قالیباف در دوران شهرداری رخ داده، شنیده است:
۱. املاک نجومی
۲. تخلفات کلان عیسی شریفی قائم مقام قالیباف
۳. نوار لو رفته در مورد اختلاس 8 هزار میلیاردی در سپاه
که در هر سه مورد با مسئولیت آقای قالیباف ارتباطی وثیق داشته و باید ماجرا در دادگاهی علنی رسیدگی و برائت یا عدم برائت آقای قالیباف مشخص می شد، اما در مورد اول خبرنگار افشاکننده، آقای یاشار سلطانی، مورد پی گرد قرار می گیرد و در مورد دوم در دادگاهی محرمانه به موضوع رسیدگی می شود و احکامی سئوال برانگیز  صادر می شود و در مورد سوم، مقام رهبری که انتظار همگان بر این بود که دستوری صریح و قاطع مبنی بر رسیدگی به این پرونده بدهند، در کمال بهت و حیرت افکار عمومی از افشای این نوار در فضای مجازی که البته توسط عناصری از خود سپاه صورت گرفته بود، با عنوان لجن و لجن پراکنی علیه انقلابیون یاد می کنند!
علاوه بر اینها آقای قالیباف با اعتماد به نفس تمام که ناشی از یک احساس قدرت فوق قانون است، حاضر نمی شود لااقل در گفتگویی با یک رسانه و یا خبرنگار حاضر شود و برای رفع اتهامات خود به افکارعمومی توضیح دهد.
از اینها گذشته آقای قالیباف به عنوان رییس قوه مقننه در زمره مسئولانی است که سفت و محکم به نام دین و انقلابی گری و مقاومت و آمریکاستیزی و روحیه عاشورایی و ضرورت توجه به شرایط شعب ابی طالب و ... در مذاکرات برجامی موضعی سازش ناپذیر می گیرد و به تحریمی که بخش وسیعی از مردم ایران را به فقر و ذلت و فلاکتی کمرشکن کشانده تداوم می بخشد و با هر روز تاخیر در توافق، صدها میلیون دلار به کشور خسارت وارد می کند و مانند دیگر مسئولان انقلابی و اهل بصیرت! از رنج مردم و میلیونها خانواده زیر خط فقر و طبقه متوسط در حال نابودی، ککشان هم نمی گزد.
به این موارد اضافه کنید ماجرای فرزند آن سردار مسئول در نهاد تصمیم گیر در مورد مذاکرات برجامی  که اسنادی متقن دال بر کشتی داری فرزندش برای نفت فروشی و دور زدن تحریمها منتشر شده اما هیچ جواب و توضیح قانع کننده ای به ملت بابت این همه جفا و ظلم و دین فروشی و ریاکاری انقلابی از سوی هیچ شخص و نهاد مسئولی داده نمی شود.
آیا با این مدل حکمرانی و کشورداری، مردم حق ندارند با مشاهده خبر سیسمونی خریدن دختر و داماد و همسر سردار قالیباف، ریاست مجلس حاکمیت یکدست انقلابی و ولایی ـ که انقلابیون چهل سال است آرزوی تحقق چنین مجلس و دولت و حاکمیتی را داشته اند ـ بغضشان بترکد و فضای مجازی را سرشار از تحلیلهای متنوع و متفاوت در نقد آقای قالیباف کنند؟!
به نظرم هر کسی بگوید مردم چنین حقی نداشته اند یا شریک و منتفع از این مدل حکمرانی اسفبار در کشور است و یا دچار عقب ماندگی ذهنی است که البته ملامتی بر او نیست.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024