يكشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Sunday 19 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 06.04.2022, 14:33

پاپ پرچم اوکراین را که از شهر بوچا فرستاده شده بود، بوسید

پاپ فرانسیس قتل‌عام بوچا را محکوم کرد


پاپ قتل عام بوچا را محکوم کرد
پاپ فرانسیس روز چهارشنبه قتل عام بوچا را محکوم کرد و پرچم اوکراین را که از شهر بوچا فرستاده شده بود، بوسید، شهری به دلیل جنایت جنگی روی داده در آن توسط روسیه چند روزی است در صدر اخبار قرار گرفته است.
پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان در پایان جلسه هفتگی خود در سالن اجتماعات واتیکان گفت: اخبار اخیر از جنگ در اوکراین، به جای اینکه آرامش و امید به ارمغان بیاورد، فجایع جدیدی مانند کشتار بوچا را به همراه داشت.
وی با محکوم کردن ظلم و ستم علیه غیرنظامیان، زنان و کودکان بی دفاع گفت: این جنگ را متوقف کنید! بگذارید سلاح‌ها ساکت شوند! از کشتن مرگ و ویرانی دست بردارید.
کرملین می‌گوید ادعا‌هایی که نیرو‌های روسیه با اعدام غیرنظامیان از جمله در بوچا مرتکب جنایات جنگی شده‌اند، جعلی است که هدفش تحقیر ارتش روسیه است.
پاپ گفت پرچم تیره و رنگ آمیزی شده که روی آن نوشته و علامت بود روز سه شنبه از بوچا برای او آورده شد. او آن را بوسید و برای تماشاگران چند هزار نفری بالا نگه داشت که با تشویق آنان همراه شد.
وی سپس درخواست کرد تا کودکان پناهجوی جنگی که روز سه شنبه از اوکراین وارد شده بودند نزد او بیایند.
پاپ قبل از اینکه به هر کودک یک تخم مرغ شکلاتی عید پاک هدیه بدهد، گفت: این کودکان مجبور شدند برای رسیدن به سرزمینی امن فرار کنند. این ثمره جنگ است. بیایید آن‌ها و مردم اوکراین را فراموش نکنیم.
وی گفت: در جنگ اوکراین، ما شاهد ناتوانی سازمان ملل هستیم.

پزشکان بدون مرز خواستار در امان ماندن بیمارستان‌ها در اوکراین شد
پزشکان بدون مرز که یک سازمان بین‌المللی خیریه بشردوستانه است می‌گوید بیمارستان‌ها، بیماران و کادر پزشکی باید از حمله روسیه در اوکراین کاملا در امان باشند.
میشل الیویه لاچاریته، مدیر گروه پزشکان بدون مرز در اوکراین، به بی‌بی‌سی گفت که طی دو روز گذشته به سه بیمارستان در بندر میکولایف در دریای سیاه حمله شده است.
او می‌گوید بیمارستان‌ها در مناطق مسکونی هستند و احتمالا با بمب خوشه‌ای هدف قرار گرفته‌اند.
این مقام سازمان پزشکان بدون مرز گفت: “در لحظه انفجار، نشت گاز و بو وجود داشت. بنابراین تیم ما سعی کرد از صحنه فرار کند. آنها هنگام فرار، اجساد و افراد زخمی را در جاده‌ها دیدند”.


اوکراین: تاکنون ۱۸ هزار و ۶۰۰ سرباز روس کشته شده‌اند
ستاد کل ارتش اوکراین امروز طی بیانیه‌ای اعلام کرد که از آغاز حمله روسیه به این کشور در ۲۴ فوریه تا امروز۶ آوریل ۱۸ هزار و ۶۰۰ سرباز روس کشته شده‌اند.
بر اساس این بیانیه، ارتش اوکراین همچنین ۱۵۰ فروند جنگنده، ۱۳۵ فروند بالگرد، ۶۸۴ فروند تانک، ۱۸۶۱ دستگاه خودروی زرهی، ۳۳۲ عراده توپ، ۱۰۷ سامانه راکت انداز و ۵۵ سامانه پدافند هوایی متعلق به ارتش روسیه را منهدم کرده است.
ارتش اوکراین همچنین اعلام کرد که ۱۳۲۴ دستگاه خودروی نظامی، ۷ قایق تندرو سبک، ۷۶ دستگاه تانکر حمل سوخت‌ و ۹۶ فروند پهپاد روسیه را نیز منهدم کرده‌اند.


وضعیت ساکنان ماریوپل در حال وخیم‌تر شدن است
به گفته وزارت دفاع بریتانیا، درگیری‌های سنگین و حملات هوایی روسیه در بندر ماریوپل ادامه دارد و وضع مردم شهر در حال “وخیم‌تر شدن است”.
بر اساس این گزارش ۱۶۰ هزار ساکن شهر، دسترسی به دارو، ارتباطات، گرما و آب ندارند و روسیه از امدادرسانی جلوگیری کرده است تا مدافعان را برای تسلیم، تحت فشار قرار دهد.
ماریوپل از اوایل ماه مارس در محاصره است. ارتش اوکراین امروز اعلام کرد بیش از ۴۰ روز است در حال دفع حملات به این شهر است.
نیروهای روسیه در حال پیشروی به سمت مرکز شهر هستند اما نیروهای اوکراینی همچنان کنترل برخی مناطق را در دست دارند.
هفته گذشته، صلیب‌سرخ بین‌الملل اعلام کرد مجبور شده تلاش برای خارج کردن غیرنظامیان را به تعویق بیندازد چون شرایط جنگی این کار را غیرممکن کرده است.
بر اساس گزارش‌ها زندگی مردم در ماریوپل اسف‌بار است. بمباران‌ بی‌وقفه باعث ویرانی‌ گسترده‌ شده است و به گفته معاون شهردار، مردم از گرسنگی و بی‌آبی می‌میرند.



آزاتبک اوموربکوف؛ قصابِ بوچا
آزاتبک اوموربکوف فرمانده ارتش روسیه است که تجاوز و قتل را در شهر بوچا اوکراین برنامه‌ریزی کرد به «قصاب بوچا» معروف شده است.
به گزارش فرارو،  انتشار عکسی متعلق به نوامبر سال گذشته از این فرمانده با یک کشیش ارتدکس جنجالی شده است.
این کشیش به او پیش از فرستاده شدن به جنگ با اوکراین برکت داده است. اوموربکوف گفت: ما تنها با اسلحه خود نمی‌جنگیم بلکه از روح و روانمان مایه می‌گذاریم.
رئیس جمهوری اوکراین در سخنرانی دیروز خود در شورای امنیت سازمان ملل از تجاوز به زنان و قتل کودکان و خانواده‌ها و غیر نظامیان گفت و خواستار اخراج روسیه از شورای امنیت سازمان ملل شد و این کشور را متهم به ارتکاب جنایت جنگی کرد.
سرهنگ دوم اوموربکوف فرمانده تیپ ۶۴ است که در اشغال بوچا مشارکت داشت.
تصاویر وحشتناکی از قتل عام غیرنظامیان بوچا منتشر شده که گفته می‌شود توسط نیرو‌های روسی قبل از عقب نشینی انجام شده است. این کشتار بی رحمانه در روز‌های اخیر خشم جامعه جهانی را برانگیخته است و کشور‌های غربی را بر آن داشته تا ده‌ها دیپلمات مسکو را اخراج کنند و تحریم‌های بیشتری وضع کنند.
جیمز لانگمن، خبرنگار ABC با مردی محلی به نام میکولا مصاحبه کرده است. او گفت که سربازان روسی همه مردان زیر ۵۰ سال را کشتند و به او ۲۰ دقیقه فرصت دادند تا دوستانش را دفن کند.
وی گفت: که آن‌ها مردان را وادار کردند تا برهنه شوند تا اگر خالکوبی‌های نظامی روی بدنشان است شناسایی شوند. تمام این شهر صحنه جنایت است.
کرملین این اتهامات را رد کرده و مدعی شده است که تصاویر غیرنظامیان جعلی است که توسط خود اوکراینی‌ها به نمایش گذاشته شده است.
اوموربکوف که تصور می‌شود حدود ۴۰ سال دارد در سال ۲۰۱۴ از دیمیتری بولگاکوف، معاون وزیر دفاع روسیه مدال دریافت کرد. او اکنون متهم به سازماندهی تجاوز جنسی، غارت و قتل صد‌ها غیرنظامی اوکراینی است.


نخست وزیر مجارستان: پوتین برای گقت‌وگوهای صلح با ‘شرایطی’ موافق است
نخست وزیر جدید مجارستان می گوید امروز به طور مفصل با رئیس جمهور روسیه صحبت کرده و از او خواسته تا آتش بس در اوکراین برقرار شود.
ویکتور اوربان، در یک کنفرانس خبری گفته از ولادیمیرپوتین برای گفت‌وگوهای صلح در مجارستان به همراه روسای جمهور اوکراین، فرانسه و همچنین صدراعظم آلمان دعوت کرده است.
او گفته پاسخ پوتین “مثبت، اما با شرایط” بود، اما جزئیات بیشتری از شرط و شروط پوتین بیان نکرد.
آقای اوربان همچنین به خبرنگاران گفته تسلیم فشارهای اتحادیه اروپا برای گسترش تحریم واردات نفت و گاز از روسیه نخواهد شد.
او گفته آماده است برای گاز روسیه روبل بپردازد و با تحریم ارزی اتحادیه اروپا نیز مخالف است.
ویکتور اوربان رهبر حزب ناسیونالیست مجارستان یکشنبه گذشته در انتخابات این کشور پیروز شد. او روابط گرمی با پوتین دارد و دو روز پیش در نخستین سخنرانی پس از پیروزی در انتخابات، از اتحادیه اروپا و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین انتقاد کرد.


یونان ۱۲ دیپلمات روس را عنصر نامطلوب اعلام کرد
وزارت امور خارجه یونان با انتشار بیانیه‌ای ۱۲ دیپلمات روسیه را عنصر نامطلوب اعلام کرد.
در این اطلاعیه تاکید شد که تصمیم مذکور به موجب کنوانسیون ۱۹۶۱ وین در مورد روابط دیپلماتیک و کنوانسیون ۱۰۶۳ وین در امور کنسولی اتخاذ شده است.
همچنین اعلام شد که سفیر روسیه در آتن در جریان این تصمیم قرار داده شده است.



سازمان ملل: بیش از ۴ میلیون اوکراینی کشورشان را ترک کرده‌اند
سازمان ملل متحد امروز اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته نزدیک به ۳۵ هزار اوکراینی کشورشان را ترک کرده‌اند.
کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل گفته از ۲۴ فوریه، زمان آغاز تهاجم روسیه، ۴ میلیون و ۲۷۸,۷۸۹ اوکراینی از مرزها گریخته‌اند.
این سازمان تخمین می‌زند که بیش از ۷ میلیون نفر از خانه و کاشانه‌شان آواره شده‌اند اما هنوز اوکراین را ترک نکرده‌اند.
سازمان بین‌المللی مهاجرت سازمان ملل می‌گوید علاوه بر پناهندگان اوکراینی، بیش از ۲۰۶ هزار غیر اوکراینی نیز که در این کشور زندگی، تحصیل یا کار می‌کنند، این کشور را ترک کرده‌اند و در مجموع بیش از یک چهارم جمعیت اوکراین مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند.


زلنسکی: روسیه از گرسنگی به عنوان سلاحی برای پیروزی استفاده می‌کند
رئیس‌جمهوری اوکراین می‌گوید روسیه از گرسنگی به عنوان سلاحی برای پیروزی و به دست آوردن قلمرو استفاده می‌کند.
ولودیمیر زلنسکی که از طریق یک مترجم و به شکل ویدئویی در پارلمان ایرلند سخنرانی می‌کرد گفته موشک‌های روسی “چیزهایی که لازمه زندگی هستند” را هدف قرار می‌دهند و نابود می‌کنند.
او گفته با وجود اینکه اوکراین یکی از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و غذایی در جهان است اما اقدامات روسیه منجر به کمبود غذا و افزایش هزینه‌ها برای میلیون‌ها گرسنه در سراسر جهان خواهد شد.
رئیس جمهوری اوکراین گفته نیروهای روسیه تمام بنادر دریایی اوکراین را بسته‌اند و اجازه صادرات کشتی‌های حامل مواد غذایی را نمی‌دهند.
آقای زلنسکی در این سخنرانی از رهبران سیاسی ایرلند خواست تا از نفوذ خود برای متقاعد کردن سایر کشورهای اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌های شدیدتر برای توقف تهاجم روسیه به کار بگیرند.


هند در اقدامی کم‌سابقه از تحقیقات مستقل درباره وقایع شهر بوچا حمایت کرد
هند اعلام کرده است که قتل‌های صورت گرفته در بوچا را “بی‌تردید محکوم” و از درخواست برای انجام تحقیقات مستقل درباره “گزارش‌های عمیقاً نگران‌کننده حمایت می‌کند”.
تصاویر گورهای دسته جمعی و اجساد غیرنظامیانی که ظاهراً در مکان‌های عمومی اعدام شده‌اند، تکان‌دهنده‌ترین تصاویری است که از زمان شروع تجاوز نظامی روسیه به اوکراین منتشر شده است.
محکومیت هند در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در روز سه‌شنبه قوی‌ترین بیانیه این کشور در مورد اوکراین و روسیه از زمان آغاز جنگ است.
هند تاکنون از رای دادن به قطعنامه‌هایی در شورای امنیت، مجمع عمومی سازمان ملل و شورای حقوق بشر سازمان ملل که اقدامات روسیه را محکوم می‌کنند، خودداری کرده است.


اعلام حمایت امارات از تشکیل کمیته تحقیقات درمورد اوکراین
نماینده امارات در سازمان ملل بر حمایت کشورش از تشکیل کمیته تحقیقات مستقل درخصوص اوضاع در اوکراین تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری وام، لانا نسیبه، نماینده امارات در سازمان ملل در سخنرانی در جلسه شورای امنیت که پیرامون اوضاع در اوکراین برگزار شده بود، گفت: امارات از تشکیل یک کمیته تحقیقات مستقل حمایت می‌کند.
نسیبه خاطرنشان کرد: دستیابی به آتش بس در اوکراین، نخستین گام به سوی صلح فراگیر خواهد بود.
وی تاکید کرد که باید نسبت به رخدادهای صورت گرفته در اوکراین به صورت بی طرفانه تحقیق شود؛ به ویژه که تکنولوژی، دامنه انتشار اطلاعات غلط و اشتباه و ترویج شایعه‌ها را بیشتر کرده است.
نسیبه خواهان حفاظت از غیرنظامیان در اوکراین و تعامل سریع جهت ارسال کمک‌های انسانی شد و از طرف‌های درگیر خواست تا آسیبی به مکان‌های میراثی وارد نکنند.
این مقام اماراتی خاطرنشان کرد که کشورش نسبت به تاثیرپذیری امنیت غذایی از جنگ در اوکراین احساس نگرانی می‌کند.


هزاران اوکراینی از شرق این کشور می‌گریزند
هزاران نفر از مردم دونباس (لوهانسک و دونتسک) در شرق اوکراین، در حال فرار به سوی غرب این کشور هستند.
نیروهای روسیه پس از عقب‌نشینی از شمال اوکراین، در حال افزایش حملات‌شان در این منطقه هستند.
بر اساس گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی در همه جاده‌های داخل و خارج از این منطقه حضور و ایست بازرسی دارند و در حال تقویت مواضع دفاعی‌شان هستند.
گفته می‌شود شماری از باتجربه‌ترین نظامیان اوکراین که در هشت سال گذشته با جدایی‌طلبان مورد حمایت روسیه مبارزه کرده‌اند، در این منطقه حضور دارند.
روسیه اکنون بیشتر لوهانسک و بیش از نیمی از دونتسک را اشغال کرده و سعی دارد نیروهای اوکراینی را محاصره کند.


دبیرکل ناتو: چند هفته طول می‌کشد تا روسیه برای حمله به شرق اوکراین آماده شود
دبیرکل ناتو می‌گوید چند هفته طول می‌کشد تا نیروهای روسیه برای حمله در شرق اوکراین آماده شوند.
ینس استولتنبرگ گفته ناتو باید از این فرصت استفاده کند تا مطمئن شود اوکراین آنچه را که برای دفاع از خود نیاز دارد، در زمان وقوع حمله داشته باشد.
در همین حال، ایالات متحده تائید کرد موشک‌های زمین به هوای جاولین به ارزش صد میلیون دلار را در اختیار اوکراین می‌گذارد.
دیروز گزارش شد که جمهوری چک نیز تعدادی تانک ساخت روسیه را به اوکراین می‌فرستد.
در بریتانیا، وزارت دفاع می‌گوید که وضعیت در بندر محاصره شده ماریوپل در حال بدتر شدن است و نیروهای روسیه از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به صد و شصت هزار نفری که در شهر هستند، جلوگیری می‌کنند.
اخبار نگران‌کننده از شهرهای ماریوپل و بوچا، موج جدیدی از تحریم‌های بین‌المللی را بر ضد روسیه به راه انداخته و انتظار می‌رود ایالات متحده محدودیت‌های بیشتری را برای بانک‌های روسیه و همچنین برای دو دختر ولادیمیر پوتین اعلام کند.
قرار است سفرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز برسر ممنوعیت واردات زغال سنگ از روسیه گفتگو کنند.


میچل باچله: رویدادهای بوچا مساله ارتکاب احتمالی جنایت‌های جنگی را مطرح می‌کند
کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد، کشف اجساد غیرنظامیان در شهر بوچا، اوکراین مساله مربوط به احتمال ارتکاب جرایم جنگی را مطرح کرده است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، میچل باچله، کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد: گزارش‌های منتشر شده از بوچا و سایر نواحی دیگر اوکراین این سوال جدی را درباره ارتکاب احتمالی جرایم جنگی، نقض‌های جدی حقوق بشری و قوانین بشردوستانه بین‌المللی مطرح کرده است.
باچلت همچنین بر ضرورت نبش قبر تمامی اجساد و شناسایی هویت آنها تاکید کرد و افزود: این اقدام باید برای مطلع ساختن خانواده‌های قربانیان و علت‌های دقیق مرگ آنها صورت گیرد. تمامی اقدامات لازم باید برای حفظ شواهد صورت گیرد.
این مقام مسئول حقوق بشر سازمان ملل همچنین ادامه داد: ضرورت دارد که تمامی اقدامات لازم برای مطمئن شدن از این مساله صورت گیرد که تحقیقاتی مستقل و موثر درباره آنچه در بوچا رخ داد، انجام شود تا حقیقت روشن شده و عاملان آن پاسخگو باشند و این التیامی است برای قربانیان و خانواده‌های آنها.
دفتر حقوق بشر سازمان ملل ۵۰ کارمند در اوکراین دارد که بر تعداد مرگ غیرنظامیان اوکراینی از زمان آغاز حمله روسیه به این کشور در ۲۴ فوریه سال جاری میلادی نظارت دارند.



نام دختران پوتین در فهرست تحریمی اتحادیه اروپا
هم زمان با اینکه اتحادیه اروپا “اقدامات تنبیهی” از جمله ممنوعیت واردات زغال سنگ از روسیه را اعلام کرده، بروکسل قصد دارد دختران ولادیمیر پوتین را با تحریم‌های جدید هدف قرار دهد.
به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، نام «کاترینا تیخونووا» و « ماریا ورونتسوا»، دختران ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه که زندگی مخفیانه‌ای دارند، در پیش‌نویس فهرست افراد تحریمی است؛ از جمله تحریم‌شدگان می‌توان به سیاستمداران، الیگارش‌ها و خانواده‌های آن‌ها اشاره کرد.
این فهرست که قرار است تغییراتی در آن اعمال شود و به موجب این تغییرات، مسدود شدن دارایی‌ها و محدودیت‌های سفر جزو تحریم‌های جدید خواهند بود، امروز (چهارشنبه) برای تصویب مطرح می‌شود.
خانم ورونتسوا مالک یک پروژه سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت و بهداشت است و خانم تیخونووا یک موسسه هوش مصنوعی را در مسکو اداره می‌کند؛ بدین ترتیب این اقدام اتحادیه اروپا “بسیار نمادین” است تا مشخص شود که آیا دختران ولادیمیر پوتین دارایی‌هایی را در خارج از مسکو دارند یا خیر.
علاوه بر این، کمیسیون اروپا بسته‌ تحریمی جدیدی را علیه روسیه معرفی می‌کند، اقدامات محدودکننده‌ای از جمله ممنوعیت واردات زغال‌سنگ روسیه و ارسال تجهیزات جدید به این کشور.
اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا گفت: ما همگی تصاویر وحشتناکی که از بوچا و سایر مناطق در اوکراین منتشر شده را مشاهده کردیم. این جنایات بی‌پاسخ نخواهد ماند.
همچنین در این خصوص، لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس اظهار کرد که تحریم‌های غرب، اقتصاد روسیه را به “دوران اتحاد جماهیر شوروی” بازگردانده است و همچنین وی خواستار “اقدامات سخت‌تری” از جمله ارسال تجهیزات به کی‌یف شد تا جنگ در اوکراین را متوقف کند.
این سیاستمدار انگلیسی افزود که این اقدامات جدید با همکاری گروه ۷ (G۷) و اتحادیه اروپا انجام خواهد شد؛ اقداماتی که می‌تواند تحریم‌ها را علیه موسسات مالی در روسیه بیشتر کند.
از طرفی، سفیران اتحادیه اروپا درخصوص محدودیت‌های تجارتی علیه چهار بانک روسی، بخش کشاورزی و تولیدات و مواد غذایی و انرژی گفت‌وگو خواهند کرد. این در حالیست که سفیر روسیه در اتحادیه اروپا با اشاره به هشدار پوتین مبنی بر اینکه مسکو صادرات مواد غذایی به کشورهای “متخاصم” را به دقت “نظارت” خواهد کرد، نسبت به اقدام تلافی‌جویانه هشدار داد.


بلینکن: آمریکا ۱۰۰ میلیون دلار دیگر کمک امنیتی به اوکراین می‌دهد
وزیر امور خارجه روسیه گفت، ایالات متحده یک کمک امنیتی ۱۰۰ میلیون دلاری دیگر در اختیار اوکراین قرار می‌دهد که شامل سامانه‌های ضد تانک می‌شود.
به گزارش خبرگزاری رویترز، در بیانیه ۵ آوریل آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا آمده است: «جهان از جنایاتی که نیروهای روسیه در بوچا و سراسر اوکراین مرتکب شدند، شوکه و وحشت‌زده شده است. نیروهای اوکراین شجاعانه به دفاع از کشور و آزادی خود ادامه می‌دهند و ایالات متحده به همراه متحدان و شرکایش در حمایت از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین استوار می‌ایستد.»
بلینکن گفت: «من اجازه برداشت فوری کمک‌های امنیتی به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار برای رفع نیاز فوری اوکراین به سیستم‌های ضد تانک اضافی را داده‌ام. این مجوز ششمین برداشت تسلیحات، تجهیزات و تدارکات از موجودی‌های وزارت دفاع برای اوکراین از اوت ۲۰۲۱ است. در کنار ۳۰۰ میلیون دلار کمک اعلام‌شده از سوی وزارت دفاع در اول آوریل تحت ابتکار کمک امنیتی اوکراین، این کمک اضافی کل تعهدات کمک‌های امنیتی ایالات متحده به اوکراین را از ابتدای این دولت به بیش از ۲.۴ میلیارد دلار و بیش از ۱.۷ میلیارد دلار از آغاز حمله وحشیانه روسیه به اوکراین که در ۲۴ فوریه آغاز شد، می‌رساند.»
در این بیانیه آمده است: «علاوه بر آنچه ما ارائه کرده‌ایم، بیش از ۳۰ کشور برای ارائه کمک‌های امنیتی به اوکراین از زمان آغاز تهاجم روسیه به ما ملحق شده‌اند. ما با هم، هر روز کمک‌های امنیتی ارائه می‌کنیم و در حال تسریع ارسال تسلیحات و تجهیزات دفاعی بیشتری هستیم که اوکراین برای دفاع از خود استفاده می‌کند. همانطور که ما موضع اوکراین را در میدان نبرد و در میز مذاکره تقویت می‌کنیم، همچنین با متحدان و شرکای خودمان برای جمع‌آوری اطلاعات برای مستندسازی تخلفات گزارش‌شده و قرار دادن آنها در اختیار و دسترس نهادهای ذی‌ربط برای پاسخگویی مسببان، کار خواهیم کرد. ایالات متحده با متحدان و شرکایش، به ارائه کمک‌های امنیتی در حمایت از دفاع اوکراین و همچنین حمایت اقتصادی و کمک‌های بشردوستانه برای جوامعی که با قساوت بی‌رحمانه روسیه ویران شده‌اند، ادامه خواهد داد.»
این اظهارات روز سه‌شنبه آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در شرایطی مطرح شد که فشار تحریم‌ها بر روسیه از زمان حمله به اوکراین در ۲۴ فوریه شدت گرفته است.
با این حال ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه سه‌شنبه در سخنانی تاکید کرد که تحریم کشورهای غربی منجر به یک بحران جهانی غذا خواهد شد. او گفت که افزایش قیمت انرژی و کمبود کود به این معناست که کشورهای غربی مجبور خواهند شد پول بیشتری برای خرید مایحتاج چاپ کنند که این امر باعث کمبود مواد غذایی در کشورهای فقیرتر می‌شود. 
در همین حال ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا سه‌شنبه به قانونگذاران کشورش گفت که آمریکا باید اعزام نیروهای نظامی بیشتر به شرق اروپا برای منصرف کردن روسیه از تعدی را مدنظر قرار دهد.
او که برای اولین بار از زمان شروع حمله روسیه به اوکراین در کنگره شهادت می‌داد، گفت که نیروهای آمریکایی باید میان پایگاه‌هایی که شرکای ناتو ایجاد کرده‌اند در گردش باشند، نه این که به طور دائمی مستقر بمانند.
میلی گفت: توصیه من ایجاد پایگاه‌های دائمی است، اما استقرار دائمی (نیروها) نه، به طوری که همان اثر دائمی با نیروهای چرخشی که میان پایگاه‌های دائمی در گردش هستند، به دست بیاید. معتقدم که خیلی از هم‌پیمانان اروپایی ما، به خصوص کشورهای بالتیک یا لهستان و رومانی و سایرین - خیلی خیلی مایلند پایگاه‌های دائمی ایجاد کنند. آنها این پایگاه‌ها را خواهند ساخت و حاضرند هزینه ایجاد آن را بدهند.


منابع خبرها:‌ بی‌بی‌سی، ایسنا،‌ آناتولی،‌ فرارو



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024