دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Monday 29 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 30.11.2020, 12:44


دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه «دشمن ۲۰ سال به دنبال ترور فخری‌زاده بود»، گفت: سیستم‌های اطلاعاتی کشور با دقت احتمال وقوع و محل بروز احتمالی حادثه علیه ایشان را پیش بینی کرده بودند. به دلیل تواتر اخبار در این مدت متاسفانه جدیت مورد نیاز اعمال نشد و این بار دشمن موفق شد.

به گزارش ایرنا، «علی شمخانی» روز دوشنبه در حاشیه مراسم خاکسپاری «محسن فخری‌زاده» اظهارداشت:

«دشمن ۲۰ سال به دنبال به شهادت رساندن ایشان بود ولی ناکام مانده بود. این بار هم سیستم‌های اطلاعاتی کشور با دقت احتمال وقوع حادثه و محل بروز احتمالی حادثه علیه ایشان را پیش بینی کرده بودند. به دلیل تواتر اخبار در طول ۲۰ سال، متاسفانه جدیت مورد نیاز اعمال نشد و این بار دشمن موفق شد.»

«پیش از این عملیات‌های فراوانی علیه شهید فخری زاده انجام شده بود که  ناکام مانده بود. دستگاه‌ها و سیستم‌های اطلاعاتی به این اطلاعات رسیدند که ایشان هدف است و قرار است در همین نقطه‌ای که به شهادت رسید، اقدامی علیه ایشان صورت بگیرد و تقویت لازم هم در ارتباط با حفاظت انجام شد ولی دشمن در این ترور از سبک و شیوه کاملاً جدید، حرفه‌ای و تخصصی استفاده کرد و بعد از ۲۰ سال متاسفانه موفق شد.»

«متاسفانه عملیات بسیار پیچیده بود و با به کارگیری تجهیزات الکترونیکی رخ داد. هیچ فردی در صحنه حضور نداشت اما سرنخ‌هایی وجود دارد. کسی که این طراحی را کرده برای ما مکشوف است، کیست و سابقه اش چیست. حتماً منافقین نقش داشتند و عنصر جنایتکار این امر هم رژیم‌صهیونیستی و موساد است.»

گزارش فارس از نحوه ترور  محسن فخری‌زاده

دیروز (یکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۹) خبرگزاری فارس در گزارشی ادعا کرد هیچ کس در صحنه عملیات ترور فخری‌زاده نبود و ترور او با استفاده از یک دستگاه تیربار اتوماتیک کنترل از راه دور انجام شده است.

بنابر گزارش فارس، ماشین ضدگلوله حامل محسن فخری‌زاده و همسر وی، صبح جمعه به همراه ۳ ماشین تیم حفاظت از شهر رستمکلای مازندران به سمت آبسرد دماوند حرکت می‌کند.

ماشین پیشرو تیم حفاظت چند کیلومتر مانده به محل حادثه، اسکورت را برای چک و خنثی بودن محل مقصد ترک می‌کند.

در همین لحظات، صدای ناشی از اصابت چند گلوله به ماشین، موجب جلب توجه دکتر فخری‌زاده و متوقف کردن ماشین می‌شود. فخری‌زاده به تصور اینکه صدا ناشی از برخورد با مانع خارجی یا اشکال در موتور خودرو بوده از ماشین پیاده می‌شود.

در همین لحظه از خودرو نیسانی که در فاصله ۱۵۰ متری ماشین فخری زاده متوقف بوده، از یک دستگاه تیربار اتوماتیک کنترل از راه دور، شلیک‌های متعددی به سمت او صورت می‌گیرد. دو گلوله به پهلو و یک گلوله به پشت فخری‌زاده برخورد می‌کند که منجر به قطع نخاع وی می‌گردد.

در این اثنا سرتیم حفاظت بدن خود را حائل پیکر فخری زاده می‌کند و چند تیر نیز به بدن وی اصابت می‌کند. لحظاتی بعد همان نیسان متوقف شده نیز منفجر می‌شود.

پیکر مجروح فخری‌زاده به درمانگاه و از آنجا با بالگرد به بیمارستانی در تهران منتقل می‌شود که متاسفانه بعد از مدتی جان می‌دهد.

گفتنی است طبق اطلاعات خبرنگار فارس در این عملیات که حدود ۳ دقیقه طول کشیده است، هیچ عامل انسانی در محل ترور حضور نداشته و تیراندازی‌ها تنها توسط سلاح خودکار انجام شده است و به جز محافظ فخری زاده که مجروح می‌شود، هیچ فرد دیگری در این حادثه آسیب نمی‌بیند.

در همین رابطه بررسی هویت مالک خودروی نیسان، نشان دهنده خروج وی در ۸ آبان ماه سال جاری از کشور است.

روایت فریدون عباسی، نماینده مجلس از عملیات ترور

فریدون عباسی، رئیس سابق سازمان انرژی اتمی و رئیس کنونی کمیسیون انرژی مجلس در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت مهاجمان عملیات خود را با تیراندازی شروع کرده‌اند با این هدف که خودرو آقای فخری‌زاده کنار نیسان حامل مواد منفجره توقف کند و بعد با انفجار نیسان او را بکشند.

اما این نماینده مجلس به نقل از “محافظان” گفت که بعد از تیراندازی اولیه، محسن فخری‌زاده ماشینش را قبل از رسیدن به نیسان و دور از آن نگه می‌دارد و پیاده می‌شود.

فریدون عباسی می‌گوید احتمال دارد آقای فخری‌زاده با شنیدن صدای تیراندازی نگران آسیب دیدن همسرش شده که در خودرو همراهش بوده و به همین دلیل خودرو را متوقف کرده است.

فریدون عباسی  در ادامه روایت خود می‌گوید: “نمی‌دانم که آیا خودش (محسن فخری‌زاده) مسلح بوده و با اسلحه بیرون آمده یا نه... اما بعد از پیاده شدن تیری به کتف او اصابت می‌کند و همین باعث می‌شود محافظانی که پشت سر او در حرکت بودند پیاده شوند و او را پوشش دهند.”

اما به گفته این نماینده مجلس ضاربان، یک محافظ را با سه یا چهار تیر می‌زنند و او بعد از تیر خوردن “از روی بدن آقای فخری‌زاده کنار می‌رود” و بعد به خود او شلیک می‌کنند. بعدا اعلام شد که نام این محافظ حامد اصغری بوده که از قهرمانان ورزش‌های رزمی در ایران بوده است.

به گفته فریدون عباسی “در همین فاصله نیسان را هم منفجر می‌کنند و ذهن محافظان بیشتر به سمت تله انفجاری می‌رود... که به اشتباه می‌گویند انتحاری، ولی انتحاری نبوده چون کسی نیسان را نمی‌رانده است.”



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024