دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Monday 29 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 15.04.2024, 19:45

اسرائیل قاطع و آشکار به حمله ایران پاسخ خواهد داد


کانال ١٢ اسرائیل در گزارشی اعلام کرد کابینه جنگی این کشور تصمیم گرفته «آشکارا و با قدرت» به حمله موشکی و پهپادی شنبه شب حکومت ایران پاسخ دهد.

مطابق این گزارش، واکنش اسرائیل حامل این پیام خواهد بود که این کشور اجازه نخواهد داد حمله با این بزرگی «بدون پاسخ بماند.»

این گزارش می‌افزاید که هدف دیگر واکنش این خواهد بود که به جمهوری اسلامی اجازه ندهد «معادله» مورد نظر خود طی روزهای اخیر را ایجاد کند.

به گزارش تایمز اسرائیل، به نظر می‌رسد منظور کابینه جنگی این است که از عادی‌سازی حمله مستقیم جمهوری اسلامی به اسرائیل در صورت تداوم حملات اسرائیل به مواضع و منافع حکومت ایران در آینده جلوگیری کند.

گزارش کانال ١٢ اسرائیل می‌افزاید که یوآف گالانت و هرزی هالوی، وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل، معتقد هستند که پاسخ اسرائیل به حکومت ایران ضروری است، اما این پاسخ نباید به ائتلاف تحت رهبری ایالات متحده که در برابر حملات جمهوری اسلامی از اسرائیل دفاع کرد، آسیب برساند.

بر اساس این گزارش، اسرائیل نمی‌خواهد با پاسخ خود یک جنگ منطقه‌ای را ایجاد کند و این پاسخ را با آمریکا هماهنگ خواهد کرد.

کابینه جنگی اسرائیل قرار است روز سه‌شنبه نیز تشکیل جلسه دهد.

هرزی هالوی: پاسخ خواهیم داد
پس از انتشار گزارش کانال ١٢، رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل گفت این کشور به حمله پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی پاسخ خواهد داد.

به گفته هرزی هالوی، که از پایگاه نیروی هوایی نواتیم در جنوب اسرائیل سخن می‌گفت، تصریح کرد: «شلیک این تعداد موشک [بالستیک]، موشک کروز، و پهپاد به خاک اسرائیل با پاسخ مواجه خواهد شد.

یوآف گالانت: چاره‌ای جز تلافی حمله جمهوری اسلامی نداریم
پیش از انتشار گزارش کانال ١٢، وبسایت خبری آکسیوس به نقل از یک مقام آمریکایی و یک منبع مطلع دیگر گزارش داده بود که یوآف گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، روز یکشنبه به لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، گفته است اسرائیل چاره‌ای جز پاسخ به حملات بی‌سابقه پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ندارد.

طبق گزارش آکسیوس، وزیر دفاع اسرائیل در این تماس به همتای آمریکایی‌اش گفت اسرائیل معادله‌ای را نمی‌پذیرد که در آن حکومت ایران در واکنش به هر حمله اسرائیل در سوریه، مستقیم به خود اسرائیل حمله کند.

به گفته این منابع، در این گفت‌وگو وزیر دفاع آمریکا نیز همانند جو بایدن بر لزوم جلوگیری از تشدید تنش‌ها تاکید کرده است.

تا لحظه تنظیم متن فارسی این گزارش، وزارت‌های دفاع ایالات متحده و اسرائیل واکنشی به این خبر نشان نداده‌اند.

این در حالی است که جلسه روز دوشنبه کابینه جنگی اسرائیل برای بررسی پاسخ این کشور به حملات جمهوری اسلامی به پایان رسیده است.

به گزارش کانال ١٢ اسرائیل، در این جلسه چندین پاسخ تلافی‌جویانه «دردناک» که در عین حال منجر به جنگ منطقه‌ای نشوند، به بحث گذاشته شد.

طبق این گزارش، دولت اسرائیل قصد دارد واکنشی از خود به حملات شنبه شب نشان دهد که با مخالفت ایالات متحده مواجه نشود.

گمانه‌زنی‌ها درباره نحوه پاسخگویی اسرائیل به حملات جمهوری اسلامی در حالی است که شمار فزاینده‌ای از کشورهای جهان با فراخواندن سفیران جمهوری اسلامی در پایتخت‌های خود، این «تشدید خطرناک تنش‌ها» از سوی حکومت ایران را محکوم کرده و خواستار کاهش تنش‌ها شده‌اند.

صدای آمریکا



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024