جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 28.11.2022, 10:50

هشدار پدر آرش صادقی درباره وضعیت سلامتی او


به دنبال ابراز نگرانی حسین صادقی، پدر آرش صادقی، نسبت به وضعیت جسمی این فعال مدنی مبتلا به سرطان استخوان در زندان، یکشنبه شب کارزاری توییتری در حمایت از آرش صادقی و هزاران نفر از بازداشت شدگان خیزش سراسری شکل گرفت.

به گزارش ایندی‌پندنت فارسی، حسین صادقی، پدر آرش صادقی، پیش از این با اشاره به ابتلای فرزندش به سرطان استخوان، هشدار داده بود که ادامه بازداشت این فعال مدنی و دسترسی نداشتن او به دارو، آرش را با خطر جانی مواجه می‌کند.

پدر آرش صادقی، روز یکشنبه نیز در توییتر تاکید کرد که آرش در دوره آزادی برای تمام ایران نفس می‌کشید و برای همه ایرانیانی که بازداشت می‌شدند «می‌نوشت و با خانواده‌هایشان تماس می‌گرفت و به آنها دلداری می داد.»

به گفته حسین صادقی، از چند روز پیش آرش صادقی از زندان اوین به زندان تهران بزرگ منتقل شده است، و هنوز مشخص نیست که در این زندان اجازه دسترسی به داروهایش را داشته باشد.

پدر آرش صادقی پیش از این در ۲۶ آبان ماه  اعلام کرده بود که داروهای آرش در بهداری زندان موجود نیست و اجازه تهیه کردن این داروها از بیرون به خانواده این فعال مدنی داده نشده است.

به گفته حسین صادقی، فرزندش آرش صادقی به نوعی سرطان استخوان مبتلاست و هر یک روز بودن او در زندان به معنای محرومیت از درمان است و منجر به خطر خطر جانی برای این فعال مدنی است.

آرش صادقی پس از آغاز خیزش سراسری در ایران روز ۱۸ مهر ماه بازداشت شد و به گفته پدرش قرار بازداشت او پس از گذشت یک ماه، برای ما دوم نیز تمدید شده است.

اولین بار آرش صادقی در ۱۸ تیر سال ۱۳۸۸ مقابل دانشگاه علامه طباطبایی تهران، همراه تعدادی از دانشجویان معترض به نتایج انتخابات بحث برانگیز ریاست جمهوری از سوی نیروهای وزارت اطلاعات، بازداشت و پس از ۹۰ روز به قید کفالت آزاد شد.

پس از آن در سال ۸۹ به دنبال هجوم ماموران به منزل خانواده صادقی برای بازداشت آرش، مادر او دچار حمله قلبی شد و چند روز بعد در بیمارستان جان باخت. سازمان اطلاعات سپاه بار دیگر در اردیبهشت ۱۳۹۳ آرش صادقی را بازداشت کرد و در اسفند ماه همان سال آزاد شد.

آرش صادقی خرداد ماه سال ۱۳۹۵ به  دادسرای مقدس زندان اوین احضار و بازداشت شد و برای اجرای حکم ۱۹ سال حبس روانه زندان اوین شد.

ابوالقاسم صلواتی، رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران نیز گلرخ ایرایی، همسر آرش صادقی را در همان زمان به دلیل برخی دست نوشته‌هایش از جمله دست‌نوشته‌ای درباره سنگسار به شش سال زندان محکوم کرد.

آرش صادقی در ۱۱ اردیبهشت‌ سال ۱۴۰۰ پس از تحمل پنج سال و نیم از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد و پس از آزادی به ویژه به فعالیت‌های خود در حوزه دفاع از حقوق بشر ادامه داد و یکی از صداهای زندانیان سیاسی در شبکه‌های اجتماعی بود.

اما پس از آغاز خیزش سراسری نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی بار دیگر آرش صادقی را با وجود ابتلا به سرطان استخوان، در ۱۸ مهرماه بازداشت کردند که همچنان این بازداشت ادامه دارد.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024