جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 19.12.2022, 20:40

کفیل سیاسی شنو احمدیان خواستار آزادی او شد


مالو درایر، نخست‌وزیر ایالت راین‌لندفالز آلمان، خواستار آزادی دختر دانش‌آموز ۱۷ ساله‌ای به نام «شنو احمدیان» شد که در ایران به دلیل شرکت در اعتراض‌های مسالمت‌آمیز بازداشت شده است، مالو درایر، نخست‌وزیر ایالتی آلمان، کفالت سیاسی شنو احمدیان را بر عهده دارد. خانم درایر عضو حزب سوسیال‌دموکرات آلمان است.

نخست‌وزیر ایالت راین‌لندفالز آلمان در بیانیه‌ای نوشت: «من به نشانه همبستگی خود با مردم ایران، شنو احمدیان دانش‌آموز ۱۶ ساله‌ای را که به گفته خانواده‌اش به دلیل اعتراض مسالمت‌آمیز توسط نیروهای دولتی ایران ربوده شده است، را حمایت و کفالت سیاسی کرده‌ام. من خواهان آزادی این دختر دانشجو هستم.»

مالو درایر در ادامه بیانیه خود افزوده: «من با این حمایت و کفالت سیاسی برای آزادی شنو احمدیان از طریق فراخوان‌ها و نامه‌هائی برای مثال به سفارت ایران، حمایت خود را برای آزدی شنو احمدیان اعلام می‌کنم تا بدین طریق به دیده شدن قربانیان اعتراض‌های ایران کمک کنم.

نهاد حقوق بشری «جامعه بین‌المللی حقوق بشر»، که مرکز آن در فرانکفورت آلمان است، از سال ۲۰۱۱ کارزار «کفالت سیاسی» در حمایت از زندانیان سیاسی را آغاز کرده و در این چارچوب تاکنون از بیش از ۲۰۰ زندانی عقیدتی حمایت کرده است. بسیاری از سیاستمداران آلمان از این کارزار پشتیبانی کرده و برای آزادی زندانیان سیاسی کمپین تبلیغاتی انجام داده‌اند.

هدف این کمپین‌ها این است که از طریق فشار علنی، برای بهبود وضعیت بازداشت شدگان یا آزادی آنها کمک شود. برنامه حمایت و کفالت سیاسی کارزاری است که بر مسائل و وضعیت زندانیان سیاسی در ایران متمرکز است.

رژیم ایران از ترس اعتراضات مردم که برای رسیدن به آزادی مبارزه می‌کنند، هفته‌ها است که تظاهرات‌ها را وحشیانه سرکوب می‌کند. بیش از ۱۵ هزار نفر در حال حاضر دستگیر شده‌اند و نزدیک به ۵۰۰ نفر به قتل رسیده‌اند که دهها از آنها کودک هستند. خشونت‌های رژیم علیه مردم با اعدام دو معترض جوان، که یکی از آنها در ملا عام انجام شد، به سطح جدیدی رسیده است.

شنو احمدیان دختر دانش‌آموز ۱۶ ساله در تاریخ ۲۵ آبان ۱۴۰۱ در شهرستان دهگلان در استان کردستان توسط نیروهای دولتی ایران ربوده شد. به گفته خانواده وی، با وجود پرس‌وجو از پلیس، هنوز هیچ اطلاعی در مورد اینکه شنو کجاست و چه بر سر او آمده است، دریافت نکرده‌اند. به گفته ایرانیان تبعیدی، سه نوجوان کُرد دیگر به نام‌های کیژن کریمی (۱۷ ساله)، آیدا لطفی (۱۷) و بیتا اسدی (۱۷) ربوده شده‌اند. بر اساس اطلاعات اولیه، این چهار دانش‌آموز قبلا در مدرسه خود تهدید شده بودند.

خانم درایر اضافه می‌کنند که “من شجاعت ایرانی‌ها - به ویژه جوانان - را تحسین می‌کنم که تحت این شرایط برای حقوق بشر و زندگی آزادانه در کنار همدیگر به خیابان‌ها می‌آیند. من از دولت ایران می‌خواهم که از حقوق بشر جهانی حمایت کند.

نخست‌وزیر ایالت راین‌لندفالز آلمان تاکید کرد: من از معترضان حمایت می‌کنم و مطمئن هستم که این اعتراض‌ها متوقف نخواهد شد.

حمایت و کفالت سیاسی خانم درایر از شنو احمدیان، زندانی سیاسی نوجوان، با کمک و مشورت رئیس اداره مهاجرت مالتزه در راینلاند-فالتز/هسن انجام شد. مالو درایر می‌گوید: «من می‌خواهم از بهروز اسدی برای به دست آوردن حامیان کفالت از بخش‌های سیاست، فرهنگ، ورزش و جامعه آلمان، برای پشتیبانی از ایرانیان شجاعی که به دلیل اعتراضات مسالمت‌آمیز زندانی شده‌اند، تشکر کنم.»



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024