دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Monday 29 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 02.01.2013, 11:54

لشگرهای انتخاباتی احمدی نژاد قرار است چه کنند؟

با افشای مصوبات هیات دولت در استخدام بی ضابطه 12هزار نفر در سازمان امور مالیاتی، 1500 نفر در معاونت اجرایی رییس جمهور وسرانجام 120هزار نفر توسط استاندارن در کل کشور یکی از سناریوهای احمدی نژاد برای انتخابات آینده رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار بازتاب، استخدام بدون ضابطه 120هزار نفر به معنای استقرار لشگرهای 4هزار نفری در هر استان کشور است که با احتساب دهها هزار نفر در تهران وسازمانهای ویژه می تواند به معنای استقرار لشگرهای انتخاباتی احمدی نژاد باشد.

استخدام این حجم عظیم نیرو توسط دولت آنهم در اوج بحران کسری بودجه ومشکلات مالی ناشی از تحریم که موجب شده است تا دولت نتوانند حتی بخشی از حقوق ومزایای کارکنان فعلی خود را پرداخت کند معنای دیگری جز ادامه همان بحران آفرینی در اقتصاد که پیش از این با وعده 5برابر کردن یارانه آغاز شده بود ندارد.

این تعداد نیروی عظیم که احتمالا از میان بیکارانی که صلاحیت استخدام طبیعی ندارند انتخاب می شوند خود را مدیون تیم احمدی نژاد دانسته وبدلیل اینکه مطمئن هستند در صورت ناکامی تیم احمدی نژاد در انتخابات دولت بعدی آنها را بدلیل بی ضابطه بودن استخدام اخراج خواهد کرد از دست زدن به هرکاری برای حفظ شغل خود در انتخابات دریغ نخواهند کرد وباید منتظر لشگرهای فدایی احمدی نژاد در سراسر کشور که از این بیکاران تازه استخدام شده تشکیل می شود، بود.

از سوی دیگر تحمیل بارسنگین بودجه حقوق این افراد بر خزانه اگرچه ممکن است برای سه ماه باقی مانده تا انتخابات ممکن باشد اما برای سال آینده وزنه سنگینی به پای دولتهای بعد است و با این شرایط استخدام این تعداد، همان سیاست زمین سوخته احمدی نژاد است که بازتاب از 6ماه قبل به آن پرداخته بود واخیرا چهره های نظیر احمد توکلی آن را بر زبان آورده اند.

برای آگاهی از پیامد استخدام این تعداد نیرو تنها اشاره به وضعیت نیروهای حق التدریسی که با اجبار مجلس هفتم به استخدام 40هزار معلم حق التدریس توسط دولت اصلاحات در سال 1383 تشکیل شد کفایت می کند که این تعداد بعد از 8سال نیز تا اکنون مشکلاتشان بصورت کامل حل نشده و مشخص نیست با استخدام سه تا چهار برایر این تعداد توسط تیم احمدی نژاد در چندماه چه اتفاقی قرار است برای سازمان استخدامی دولت رقم بخورد.

نکته مهمتر آنکه برفرض آنکه مجلس ودستگاههای نظارتی جلوی استخدام این لشگر را بگیرند دولت به آنها اعلام می کنند که ما می خواستیم شما را استخدام کنیم اما اینها نگذاشتند و لشگر زخم خورده بیکار را در مقابل مجلس و دستگاههای نظارتی وبطور کلی اصولگرایان قرار خواهد داد.

اکنون باید دید نظام تا چه زمانی اجازه این بحران آفرینی های نابود کننده را در کشور خواهد  داد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024