جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 22.03.2007, 5:57

نايب رييس کانون صنفی معلمان ايران: با وجود ابلاغ رييس قوه قضاييه؛ تنها ٥ نفر از معلمان بازداشت شده آزاد شده اند.

ایلنا: نايب رييس كانون صنفی معلمان ايران، گفت‌: با وجود ابلاغ رييس قوه قضاييه مبنی بر آزادی تمامی معلمان بازداشت شده تاكنون تنها ٥ نفر از اين افراد آزاد شده‌‏اند و مابقی همچنان در بازداشت هستند.
پور وثوق، نايب رييس كانون صنفی معلمان ايران، درگفت وگو با خبرنگار ايلنا، گفت‌‏: رييس قوه قضاييه به دادستان دستور داده است كه تا امروز نسبت به آزادی معلمان بازداشت شده اقدام كند؛ اما تاكنون نسبت به آزادی تمامی اين افراد اقدام نشده است.
وی، افزود‌‏: متاسفانه هيچ آمار دقيقی از تعداد معلمان بازداشت شده اعلام نشده است و براساس وعده مطرح شده؛ ٤٤ نفر از معلمان بازداشتی تا پايان تعطيلات آزاد خواهند شد.
نايب رييس كانون صنفی معلمان ايران، با اشاره به اين‌‏كه اعضای هيات مديره كانون فنی معلمان همگی در بازداشت هستند، گفت‌‏: اين افراد هيچ تماس تلفنی با بيرون نداشتند، به همين دليل از وضعيت آنان اطلاعی نداريم.
پور وثوق، يادآورشد: در كرمانشاه نيز ١٥معلم دستگير شده بودند كه تا امروز، ١١ نفر از آنان آزاد شده و مابقی همچنان در بازداشت هستند.
وی، با تاكيد بر اين‌‏كه برای آزادی معلمان بازداشت شده التماس نمي‌‏كنيم، يادآورشد: ما برای آزادی اين معلمان رايزنی لازم را انجام داده و تمام تلاش خود را به كار مي‌‏گيريم.
پور وثوق، افزود‌‏: در صورتی كه نسبت به آزادی معلمان اقدام نشود همكاران فرهنگی واكنش‌‏هايی را نشان مي‌‏دهند كه شايد قابل كنترل نباشد و عواقب آن به عهده كسانی است كه مانع آزادی معلمان مي‌‏شوند.
به گفته نايب رييس كانون صنفی معلمان ايران، تعدادی از اعضای اصلی سازمان معلمان ايرانی نيز بازداشت شده‌‏اند.
گفتنی است؛ تعدادی از معلمان روز چهارشنبه ٢٣ اسفند ماه توسط پليس دستگير و بازداشت شدند. اين معلمان به نشانه اعتراض به عدم اجرای لايحه خدمات كشوری و تحقق خواسته‌‏هايشان در مقابل مجلس شورای اسلامی و وزارت آموزش و پرورش تجمع كرده بودند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024