دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Monday 6 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 03.10.2006, 15:46

دكتر حسام فيروزی پزشك معالج احمد باطبی ظهر روز سه شنبه دربازگشت از دادگاه انقلاب بازداشت شد.

دكتر حسام فيروزی فعال حقوق بشر و پزشك معالج احمد باطبی ظهر روز سه شنبه ١١/٧/٨٥ در حاليكه پس از دريافت احضاريه دادگاه انقلاب به همراه خانواده خود به دادگاه انقلاب تهران مراجعه كرده بود پس از بازگشت از دادگاه در داخل منزل مسكونی خود بازداشت شد. بازداشت اين پزشك فعال حقوق بشر در حالی با حمله به منزل مسكونی وی صورت می گيرد كه وی پس از مراجعه به دادگاه انقلاب با پاسخ منشی دادگاه مبنی بر عدم حضور كارشناس پرونده روبه رو شده بود و قرار بر حضور در دادگاه انقلاب در روز بعد به وی ابلاغ شده بود كه پس از خروج از دادگاه و ورود به منزل با حمله نيروهايی كه به گفته خود قصد انتقال وی به بند ٢٠٩ اوين را داشتند مواجه می گردد.
گفتنی است دكتر حسام فيروزی از فعالين حقوق بشری و پزشك مداوای زندانيان سياسی و از جمله احمد باطبی است كه در زمينه وضعيت سلامتی زندانيان سياسی و حقوق آنان فعال بود. وی چندی پيش در پی زندانی شدن مجدد احمد باطبی و اعتصاب غذای وی نسبت به خطری كه جان باطبی را تهديد می كرد هشدار داده بود.
به نظر می رسد با گسترده تر شدن تور برخوردهای امنيتی و فراگير شدن نگاه امنيتی توطئه انگار در تمای حوزه های جامعه، از اين پس تعداد بيشتری از شهروندان در معرض خطر برخورد ، زندان و فشار از سوی نهادهای امنيتی جمهوری اسلامی قرار دارند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024