-
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 15.12.2023, 14:40

۸ ماده خوراکی که زنان را جوان‌تر می‌کند

به داشتن عادات سالم مناسب، هر زن در چهل سالگی می‌تواند، سی ساله به‌نظر برسد زیرا نیازهای غذایی، شامل غذا، نوشیدنی، مقدار آب و همچنین فرآیند متابولیسم بدن در تبدیل غذا به انرژی در این سن تغییر می‌کند.

زنان ۴۰ ساله، متابولیسم کندتری داشته و سالانه حدود ۸۵۰ گرم عضله از دست می‌دهند که کاهش وزن را دشوارتر می‌کند. برخی از تغییراتی که زنان تجربه می‌کنند به دلیل کاهش هورمون ها، سطح فعالیت پایین و شرایط پزشکی است.

با این حال، طبق گزارشی که در روزنامه «تایمز ایندیا» منتشر شد، با دریافت منظم مواد مغذی زیر، می‌توان اثرات بروز تغییرات در سن چهل سالگی را کاهش داد.

۱. سیب
سیب یکی از بهترین میوه‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان است. این میوه سرشار از فیبرهای غذایی و فلاونوئیدها است که التهاب را در بدن کاهش داده، سرعت متابولیسم را بالا برده، کلسترول مضر«ال‌دی‌ال» را پائین آورده، پروفایل لیپیدی را افزایش داده و عوارض مقاومت به انسولین را بهبود می‌بخشد.

۲. چای سبز
چای سبز، نوشیدنی فوق‌العاده و انرژی‌زا است که بدن مردان و زنان را در اوج روند متابولیسم، حفظ می‌کند.

۳. تخم شنبلیله
خوردن تخم شنبلیله به کاهش بافت چربی در بدن و افزایش آنزیم‌های گوارشی، سطح گلوکز خون، آنتی اکسیدان‌ها و کاهش مقاومت به انسولین، کمک می‌کند. عصاره تخم شنبلیه، نقش مثبتی در تقویت متابولیسم ایفا می‌کند.

۴. تخم کتان
اسیدهای چرب «امگا- ۳» که برای سلامت قلب و مغز ضروری هستند، در تخم کتان به‌وفور یافت می‌شود. تخم کتان از خواص مفید متعددی برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش نیز برخوردار است.

۵. آووکادو
محتوای متوسط پتاسیم و چربی‌های سالم فراوان آووکادو می‌تواند به حفظ انعطاف‌پذیری پوست، تغذیه مو و کاهش فشار خون کمک کند.

۶. آجیل
آجیل سرشار از چربی‌های سالم و فیبر است که به کاهش خطر بیماری‌های مزمن مانند دیابت و بیماری‌های قلبی کمک می‌کند.

۷. سبزیجات با برگ سبز تیره
غلظت بالای ویتامین«کا»، لوتئین، اسید فولیک، کلسیم و بتاکاروتن موجود در سبزیجات با برگ سبز تیره مانند اسفناج، کلم و سبزی خردل می‌تواند از عملکرد حافظه، محافظت کند.

۸. ماست یونانی
خوردن روزانه یک فنجان ماست یونانی غلیظ و خامه‌ای، به حفظ استخوان‌های قوی کمک می‌کند. این نوع از ماست سرشار از پروتئین‌هاست که برای زنان بالای چهل‌سال، بسیار ضروری هستند.


العربیه فارسی




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024