-
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 29.11.2023, 20:33

برای کاهش خطر ابتلا به دیابت، سریع راه بروید

محققان امپریال کالج لندن، دانشگاه علوم پزشکی سمنان در ایران و کالج دانشگاه نیو اسلو در نروژ در مطالعه بین‌المللی خود نشان داده‌اند که راه‌رفتن سریع‌تر با کاهش قابل توجه خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ مرتبط است.

به نوشته گاردین، محققان سال‌هاست که می‌دانند پیاده‌روی مکرر با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ مرتبط است. اما تاکنون مشخص نشده است که چه سرعتی از راه رفتن برای کاهش خطر ابتلا به این بیماری لازم است.

مطالعه جدیدی که در مجله British Journal of Sports Medicine منتشر شده، با تجزیه و تحلیل بیش از ۵۰۸ هزار بزرگسال از سراسر بریتانیا، ژاپن و ایالات متحده نشان می‌دهد افرادی‌که بیشتر از ۳ تا ۵ کیلومتر در ساعت راه می‌روند، خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را تا ۱۵ درصد کاهش می‌دهند.

پیاده‌روی سریع (۴ تا ۶ کیلومتر در ساعت) با کاهش ۲۴ درصدی خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ همراه بود در حالی که افرادی که گام‌های سریع‌تری دارند و بیشتر از ۶ کیلومتر در ساعت راه می‌روند، خطر ابتلا به این بیماری را تا ۳۹ درصد کاهش می‌دهند. بر اساس این تحقیق، هر ۰/۶ مایل در ساعت افزایش سرعت راه رفتن، با ۹ درصد کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ همراه است.

راه رفتن سریع‌تر با آمادگی قلبی تنفسی و قدرت عضلانی بهتر ارتباط دارد که هر دو با کاهش خطر دیابت مرتبط هستند. پیاده‌روی سریع همچنین برای کاهش وزن مفید است و به بهبود حساسیت به انسولین کمک می‌کند.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، دیابت نوع ۲ یکی از تهدیدهای مهم سلامتی در جهان بوده و شیوع آن در سه دهه اخیر به شدت افزایش یافته است.

بیش از ۵۳۷ میلیون نفر در سراسر جهان، به دیابت نوع ۲ مبتلا هستند، اما برآورد می‌شود میلیون‌ها نفر دیگر از این واقعیت که به این بیماری مبتلا هستند اطلاعی نداشته باشند.

دویچه وله




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024