شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 27 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Fri, 03.12.2021, 11:13

خانواده آذری قمی نامه عذر خواهی او از خامنه‌ای را تکذیب کرد

* اگر چنین نامه‌ای صحت دارد چرا ایشان تا آخرین لحظات حیات و حتی در بستر بیماری در حصر قرار داشت؟

در پی انتشار نامه‌ای در برخی خبرگزاری‌ها مبنی بر عذرخواهی  آیت‌الله آذری قمی بابت انتقاداتش به آیت‌الله خامنه‌ای و جمهوری اسلامی در دهه هفتاد، خانواده ایشان انتساب چنین نامه‌ای را به آیت الله رد کرد.

در این نامه آمده است:
در پی انتشار اخبار کذب و خلاف واقع در مورد آیت الله آذری قمی در روزنامه های کثیر الانتشار و خبرگزاری ها، مبنی بر اظهار پشیمانی و ندامت از مواضع شان در برابر رفتارهای حکومت، اعلام می نماییم که ایشان تا آخرین لحظه از حیات پربرکتشان، حتی یک لحظه از مواضع شان نه عقب نشینی کرده اند نه پشیمان شده اند.
از ده ها نکته قابل طرح کردن در این موضوع، فقط به یک نکته اشاره می نماییم که مطرح کردن عذرخواهی ایشان، نظام را در برابر افکار عمومی و تاریخ در مظان اتهامی بزرگ و بی سابقه قرار می دهد که فردی را که در هیچ دادگاه رسمی، قانونی و عادلانه محاکمه نشده و ظالمانه بر حصر یا به عبارت دقیق تر به زندان خانگی محکوم شده است، علی رغم اظهار ندامت و عذرخواهی با قساوت هم چنان در حصر نگه می دارد و حتی امکان ملاقات با ایشان را از اقوام و دوستان دریغ می کند و در مدت بستری بودن در بیمارستان و تحت درمان بودن نیز از فشار بر ایشان دست نمی کشد و این رفتار را تا آخرین لحظه حیات ایشان ادامه می دهد.

این بیانیه می‌افزاید:
ضمن تکذیب این خبر اعلام می نماییم اتهام و دروغ بستن بر شخصی که در قید حیات نیست و امکان دفاع از خود را ندارد نشان بی تقوایی و بی عدالتی دست اندرکاران این سناریو می باشد.
لازم به ذکر است برای انتشار این نامه جعلی به کتاب جرعه ای از دریا نوشته آیت الله شبیری زنجانی استناد شده که طی تماس خانواده با ایشان فرمودند من نامه را به چشم خود ندیدم و این مطلب را بعد از فوت آیت الله آذری از آقای مسعودی شنیدم و نقل قول کردم.

۱۴۰۰/۸/۱۱



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024