جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Sun, 28.11.2021, 22:17

دستش نزن بدتر میشه! / مجتبى لطفى

کلیپی از محمود احمدی نژاد منتشر شده که با مورد خطاب قرار دادن فردی که نام نبرده، می‌گوید:

“طی این ۳۰، ۴۰ سال مدیریت جامعه دست تو بوده، خاصیت تو برای جامعه چه بوده است؟ گزارش کار بده! شما از آسمان افتادید و مردم برده شمایند، شما هیچ مسئولیتی ندارید؟ در حالی که همه چیز دستتان بوده است. همیشه تریبون  داشتید یک طرفه حرف زدید... کدام گره اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را حل کردید... رابطه ملت را با دنیا خراب کردید، یک مقدار عملکرد خودتان را ارزیابی کنید، نقش خودتان را در بروز این وضعیت مورد بررسی قرار دهید”.

۱. خدا رحمت مرحوم آقای تهرانی را (پدر همین غلامحسین کرباسچی)، سالها در دفتر آیت الله منتظری با همان حال پیرمردی می‌آمد و نوعا به گفتگوی علمی مشغول بود. الغرض، می‌گفت: حاکمان چون معزول شوند، معقول شوند!

۲. اگر فرض را بر گزارش دادن همان فرد مورد خطاب احمدی نژاد قرار دهیم، و گزارش نقطه به نقطه مطالبه کنیم، از نقاط مهمی که باید گزارش داده شود حمایت بی دریغ و کم سابقه از خود احمدی‌نژاد نیست؟ حمایت‌های  تابعین نیز چنان اوج گرفت که وی را نظر کرده مسجد جمکران دانستند، برخی گفتند سخنانش در کتب درسی گنجانده شود و خلاصه کار به جایی رسید که محمود، نزد یک عالم دینی آمد و  با دست خود دایره‌ای دور سرش کشید به نشانه هاله‌ای از نور که در سازمان ملل او را احاطه کرده بود! و چنان شد که این مدیر کلان انقلابی با هاشمی رفسنجانی در ترازو گذاشته شد و نظراتش بر هاشمی چربید!

اما ماحاصل مدیریت ۸ ساله احمدی نژاد در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و البته خارجی چه بود؟ خودش بفرماید کدام گره را باز کرد؟ فقط در حوزه اقتصاد، پولدارترین دولت، کارش به جایی رسید که بیشترین پول پاشی پوپولیستی صورت گرفت.( و البته از ۳۰۰ میلیون برای آماده سازی ظهور امام زمان، در دوره شهرداری، می‌گذریم) به جای هزینه در زیر ساخت‌ها، بیشترین پول بیت المال در هسته‌ای و منطقه و آمریکای جنوبی هزینه شد. و بیشترین اختلاس در این دوران به ثبت رسید.

به نظر می‌رسد جناب احمدی نژاد خیلی اصرار بر این نداشته باشند و که گزارش کار داده شود نشان به آن نشان که خود وی و عملکردش، در راس این گزارش کار قرار خواهد گرفت و آنوقت حکایت همان قصه خواهد شد که گفت: دستش نزن بدتر میشه!



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024