چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 1 May 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Sat, 27.11.2021, 21:13

احمدی‌نژاد: اگر عدالتی بود باید به کشته‌های آبان ۹۸ رسیدگی می‌شد

محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور اسبق، در جمع تعدادی از هوادارانش در زنجان سخنرانی کرده و از قضا به ماجرای اعتراض‌های اصفهان و مذاکرات هسته‌ای اشاره کرده.
 
احمدی‌نژاد درباره اتفاقات اخیر در اصفهان گفته «می‌خواهند مردم را مقابل هم قرار بدهند. این استان مقابل آن استان، آن استان مقابل این استان! این شهر مقابل آن شهر!

مردم بیچاره چه گناهی کرده‌اند که اسیر یک عده مدیران و مقامات شده‌اند!؟ ملت ایران گناه کردند که پای یک عده ایستادند؟».

او درباره گرانی بنزین در آبان ۹۸ گفته «در جریان اعتراضات آبان ۹۸ «چند صد نفر کشته شدند و بعد هم بنیاد شهید اعلام کرد که این‌ها شهید هستند. ولی چه فایده؟ یعنی شورش‌گر، وابسته به بیگانه و منافقین نیستند و بانک‌ها را آتش نزدند.

پس آن‌هایی که وابسته به بیگانه بودند چه کسانی بودند؟ آن‌که همه جا را بهم ریخته کجا هستند؟ بیگانه بوده؟ خب پنج نفر را بیاورید تا معلوم شود این‌ها بیگانه بوده‌اند».

اگر عدالتی بود باید در این کشور خیلی رسیدگی‌ها می‌شد... یک وزیر در مجلس می‌گوید فقط به سرها نزدیم، به پا هم زدیم؛ ملت را تمسخر می‌کند. آیا پیگیری شد؟ اگر عدالتی بود، همان موقع نباید پای میز محاکمه کشیده می‌شد؟

پشت این وزیر به کجا گرم است که این‌گونه حرف می‌زند و راحت هم در خیابان راه می‌رود؟

مردم که هم‌دیگر را نکشتند چون مردم یک حرف داشتند، چرا باید هم‌دیگر را بکشند؟ آن که آمده و کشته و در صحنه نیست، چه کسی است؟ معلوم است که پشتیبانی اطلاعاتی و حمایت می‌شود که الان نیست.

رئیس‌جمهور وقت می‌گوید من خبر نداشتم. آن دو رئیس قوه هم می‌گویند ما نبودیم. دو سال گذشته، هیچ‌کس مسوولیت تغییر قیمت بنزین را گردن نمی گیرد.

با گذشت دو سال آیا کسی شنیده آن کسانی‌که مردم را شهید کردند محاکمه شوند؟ ما که نشنیدیم، اگر سری باشد، دیگر من خبر ندارم. مردم را علنی در خیابان کشتند... آنهایی که آدم کشتند الان کجا هستند؟».

احمدی‌نژاد درباره مذاکرات هسته‌ای هم گفته‌ «دشمن را چگونه باید مدیریت کنیم که آسیب کم‌تری ببینیم؟ باید سراغ جنگ برویم یا از جنگ فاصله بگیریم؟ باید دشمن را تحریک کنیم و بعد خیال کنیم خیلی قوی هستیم؟ اداره کشور نیازمند عقلانیت و تدبیر است.

بعضی از آن‌ها دوست دارند جنگ شود. هم برای خدمت به اربابان‌شان و هم این طرف می آیند توجیه می کنند که اگر جنگ شود، فضای داخل را می‌شود کنترل کرد.

باید مراقب باشیم. هیچ احدی حق ندارد بی جهت فضا را جنگی کند یا دشمن را تحریک کند.»

گزارش دولت بهار



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024