جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Tue, 19.10.2021, 22:39

جمهوری آذربایجان: مانع صادرات ایران به روسیه نشده‌ایم

جمهوری آذربایجان گزارش‌ها مبنی بر اینکه مانع صادرات ایران به روسیه می‌شود را بی‌اساس خواند و سعی کرد نقص در رایانه‌های نقاط مرزی ایران را در این ماجرا مطرح کند.

جمهوری آذربایجان روز سه شنبه گزارش‌ها مبنی بر اینکه این کشور مانع صادرات ایران به روسیه می‌شود را بی‌اساس دانست و اعلام کرد که با واقعیت مطابقت ندارد.

به گزارش خبرگزاری «ترند نیوز» گمرک جمهوری آذربایجان اعلام کرد که مقصر دانستن این کشور در این ماجرا درست نیست.

گمرگ جمهوری آذربایجان گفته  در سامانه‌های کامپیوتری ایران در بازه زمانی ۱۵ تا ۱۶ اکتبر نقص به‌جود آمده و  به تبع آن صف و تاخیر در عملیات بارگیری و تخلیه در انبار‌های میوه و تره بار در شهر آستارای ایران ایجاد شد.

گمرک جمهوری آذربایجان تاکید کرد اطلاعاتی که مدعی است جمهوری آذربایجان مانع صادرات از ایران به روسیه می‌شود، بی‌اساس و دروغ است.

جمهوری آذربایجان تاکید کرده که ایست بازرسی گمرک در آستارای جمهوری آذربایجان به صورت پیشرفته به کار خود ادامه می‌دهد و طی ۱۰ روز گذشته کامیون‌های بیشتری نسبت به روز‌های گذشته از ایران وارد جمهوری آذربایجان شده‌اند.

روابط تهران و باکو در هفته‌های اخیر در پی بازداشت دو راننده ایرانی در مسیر اصلی ترانزیت کالا میان ایران و ارمنستان، مسیری که بخشی از آن از خاک آذربایجان عبور می‌کند، همچنین اقدام آذربایجان برای اخذ عوارض عبور از کامیون‌های تردد کننده میان ایران و ارمنستان وارد تنش شد.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024