پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 9 May 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Sat, 27.04.2024, 11:43

جلوگیری دوباره از حضور خانواده‌های قربانیان اعدامهای سال ۶۷ در گورستان خاوران

اعضای «خانواده‌های دادخواه خاوران» خبر دادند که ماموران حکومتی روز جمعه ۷ اردیبهشت از حضور خانواده‌های جان‌باختگان در آرامستان خاوران جلوگیری کردند.

منصوره بهکیش یکی از اعضای این خانواد‌ها با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:«امروز هم ورود خانواده و گل به خاوران ممنوع بود، باز هم ماموران گماشته در خاوران برای ورود کارت ملی خواستند تا مجوز ورود بدهند و با مقاومت خانواده‌ها روبرو شدند.درود به خانواده‌های مقاوم و فعال خاوران که بیش از چهار دهه است پیگیر، پایدار و خستگی‌ناپذیر برای یادآوری نام و راه عزیزان‌شان و برای دادخواهی ایستاده‌اند.»

این عضو «خانواده‌های دادخواه خاوران» همچنین نوشت: «جنایتکاران، وحشت‌زده عزیزان ما را قتل عام کردند با این گمان که آزادی‌خواهی و عدالت‌جویی را محو و نابود خواهند کرد، ولی آن‌ مبارزان عاشق بذرهایی ماندگار شدند که نه تنها در دشت خاوران بلکه در سراسر ایران بذر و عطرشان گسترانیده شد.

ماموران حکومتی پیشتر نیز در آخرین جمعه سال ۱۴۰۲، از حضور خانواده‌ها در گورستان خاوران جلوگیری کرده بودند.

گورستان خاوران، نام گورستانی در جنوب‌شرق تهران و در حاشیه جادهٔ خاوران است. این مکان در کنار چند آرامستان مربوط به اقلیت‌های دینی قرار دارد و در آن هزاران تن از زندانیان سیاسی و عقیدتی اعدام‌شدهٔ زندان‌های تهران، در تابستان ۱۳۶۷، به صورت مخفیانه و بدون نام و نشان، در گورهای دسته‌جمعی مدفون شده‌اند.

صدای آمریکا



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024