جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 3 May 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Sun, 21.04.2024, 9:03

محکومیت سوما پورمحمدی، مدرس زبان کردی به ۱۰ سال حبس

سوما پورمحمدی، فعال فرهنگی و مدرس زبان کُردی، اهل و ساکن شهر سنندج مرکز استان کردستان، روز شنبه ۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳،  توسط قاضی سعیدی ـ رئیس شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج، به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش حقوق بشر در ایران به نقل از کُردپا، براساس دادنامه صادره توسط رئیس شعبه اول دادگاه انقلاب شهر سنندج که امروز شنبه به متهم این پرونده ابلاغ شده، اتهام منتسب شده به سوما پورمحمدی (تشکیل گروه و دسته به قصد برهم زدن امنیت کشور) عنوان و برهمین اساس به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

جلسه دادرسی به اتهام سوما پورمحمدی، در تاریخ ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۳، توسط قاضی سعیدی ـ رئیس شعبه اول دادگاه انقلاب شهر سنندج برگزار شده بود.

این فعال فرهنگی، پیشتر در بخش از همین پرونده توسط قاضی شعبه ۱۰۶دادگاه کیفری ۲ سنندج از بابت اتهام (اخلال در نظم عمومی) محاکمه و به تحمل ۱ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

سوما پورمحمدی، در تاریخ ۲۸ دی ماه ۱۴۰۱، در حالی که برای پیگیری پرونده همسرش – ادریس منبری به دادگاه انقلاب سنندج مراجعه کرده بود بازداشت و به کانون اصلاح و تربیت شهر سنندج منتقل و در تاریخ ۲۴ بهمن ماه ۱۴۰۱، پس از طی مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام با تودیع قرارهای وثیقه آزاد شد.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024