جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 3 May 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Sat, 20.04.2024, 20:56

اکسیوس: آمریکا یک گردان ارتش اسرائیل را تحریم می‌کند

پایگاه خبری اکسیوس خبر داده که انتظار می‌رود وزیر امور خارجه آمریکا طی روزهای آینده تحریم‌هایی را علیه یک گردان ارتش اسرائیل به دلیل «نقض حقوق بشر» در اراضی اشغالی کرانه باختری اعلام کند.

بر اساس این گزارش که روز شنبه اول اردیبهشت منتشر شده است، سه منبع آگاه گفته‌اند اعضای گردان «نیتسح یهودا» ارتش اسرائیل بر اساس این تحریم از دریافت هرگونه کمک نظامی ایالات متحده منع خواهند شد.

این نخستین بار خواهد بود که آمریکا علیه یک واحد ارتش اسرائیل تحریم‌هایی در نظر می‌گیرد.

با این حال آنچه آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، را مصمم به تحریم گردان نیتسح یهودا کرده است، به وقایعی برمی‌گردد که در کرانه باختری و پیش از حمله گروه افراطی حماس به اسرائیل در روز ۱۵ مهر رخ داده بود.

یک منبغ به اکسیوس گفته است چندین واحد دیگر ارتش و پلیس اسرائیل که مورد بررسی این وزارتخانه قرار گرفتند، تحریم نخواهند شد، چون رفتار خود را اصلاح کردند.

وزارت امور خارجه آمریکا هنوز درباره این گزارش نظری نداده است.

به نوشته اکسیوس، این وزارتخانه اواخر سال ۲۰۲۲ تحقیقات درباره این گردان ارتش اسرائیل را در پی مجموعه‌ای خشونت‌ها علیه فلسطینی‌ها آغاز کرد.

یکی از اقدامات خشونت‌بار، مرگ عمر اسد، شهروند فلسطینی-آمریکایی ۸۰ ساله، در ژانویه ۲۰۲۲ بود که توسط سربازان این گردان در نیمه‌شب در دهکده محل سکونتش بازداشت شد.

پس از آن که آقای اسد در برابر بازرسی بدنی مقاومت کرد، سربازان اسرائیلی او را با دستنبند و دهان‌بند روی زمین و در سرما رها کردند و چند ساعت بعد پیکر بی‌جانش پیدا شد.

روزنامه هاآرتص گزارش داده بود که در ژانویه ۲۰۲۳ سربازان نیتسح یهودا از کرانه باختری به بلندی‌های جولان منتقل شدند که در نتیجه حوادث پرشمار ناشی از اعمال خشونت آنها علیه غیرنظامیان فلسطینی بود.

این در حالی است که آمریکا از بهمن ماه گذشته تا به حال در چند نوبت تحریم‌هایی علیه شهرک‌نشینان اسرائیلی به دلیل اعمال خشونت در کرانه باختری اعمال کرده است.

اتحادیه اروپا، فرانسه و بریتانیا نیز تحریم‌های مشابهی علیه شهرک‌نشین‌های افراطی اسرائیلی درنظر گرفته‌اند.

در آخرین نمونه، روز جمعه ۳۱ فروردین اتحادیه اروپا اعلام کرد که به‌دلیل خشونت شهرک‌نشینان اسرائیلی علیه فلسطینیان در کرانه باختری، تحریم‌هایی را علیه چهار فرد و دو نهاد اعمال کرده است.

در همین روز آمریکا نیز اعلام کرد که نهادهایی را که برای شهرک نشینان کرانه باختری سرمایه جمع‌آوری کرده‌اند، تحریم می‌کند.

رادیو فردا



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024