جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 3 May 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Fri, 19.04.2024, 14:05

رویترز: جمهوری اسلامی قصد تلافی حمله منتسب به اسرائیل را ندارد

به دنبال وقوع انفجارهای روز جمعه، ۳۱ فروردین، در اصفهان که منابع آگاه آنها را به حمله اسرائیل مرتبط دانسته‌اند، مقام‌های جمهوری اسلامی با تقلیل اهمیت این رویداد اعلام کردند که قصد تلافی ندارند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ابعاد محدود حمله اخیر و واکنش آرام حکومت ایران از موفقیت تلاش‌های دیپلماتیک برای جلوگیری از وقوع جنگی تمام‌عیار در پی حمله موشکی-پهپادی جمهوری اسلامی به اسرائیل حکایت دارد.

در پی حمله جمهوری اسلامی به اسرائیل در روز ۲۵ فروردین که با شلیک بیش از ۳۰۰ پهپاد مهاجم و موشک بالیستیک و کروز صورت گرفت، بسیاری از کشورها از جمله آمریکا، بریتانیا و آلمان خواستار خویشتن‌داری دو طرف و کاهش تنش در منطقه شدند.

مقام‌ها و رسانه‌های حکومتی جمهوری اسلامی، تعداد انفجارهای روز ۳۱ فروردین را اندک و ناشی از شلیک سامانه پدافند هوایی به سه پهپاد بر فراز شهر اصفهان توصیف کرده‌اند.

آنها بدون نام بردن از اسرائیل، این حمله را به «نفوذی‌ها» نسبت داده‌اند.
یک مقام ارشد جمهوری اسلامی هم به رویترز گفت که حکومت در قبال این رویداد، هیچ برنامه‌ای برای واکنش به اسرائیل ندارد.

به گفته این مقام جمهوری اسلامی که هویت او فاش نشده، منشا خارجی انجام این حمله مورد تأیید قرار نگرفته و حکومت ایران مورد حمله خارجی قرار نگرفته و مباحثات بیشتر بر جنبه نفوذی بودن آن شکل گرفته است.

اسرائیل که در روزهای گذشته از برنامه‌ریزی برای حمله انتقامجویانه در پاسخ به حمله موشکی-پهپادی جمهوری اسلامی خبر داده بود درباره حمله روز جمعه به اطراف اصفهان اظهارنظر نکرده است.


صدای آمریکا



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024