جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 3 May 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Sun, 14.04.2024, 13:35

دعوت از دولت اسرائیل به «صبر راهبردی» در پی حمله ایران

در آستانه تشکیل نشست کابینه جنگ اسرائیل از ساعت سه و نیم بعدازظهر به وقت محلی برای بررسی نحوه واکنش احتمالی این کشور به حملات نظامی شبانه ایران، برخی از سیاستمداران و کارشناسان نظامی اسرائیلی خواهان خودداری از نشان دادن پاسخ سریع شدند.

ژنرال ذخیره عاموس یارون که مدیر کل وزارت دفاع اسرائیل نیز بوده، به شبکه کان گفت: نظر به موفقیت خیره‌کننده صنایع نظامی و هوایی اسرائیل در دفع تهدیدات پهپادی و موشکی ایران در ساعات اخیر، اگر اسرائیل به این حمله نظامی ایران واکنش نشان ندهد، به ضعف تعبیر نخواهد شد.

ژنرال یارون پیشنهاد کرد که اسرائیل بر جنگ خود در باریکه غزه علیه گروه افراطی حماس و بازگرداندن ۱۳۴ گروگانی که هنوز در دست حماس هستند، تمرکز کند.

این نظامی دوره احتیاط گفت موفقیت بزرگ ساعات اخیر در غلبه بر حمله نظامی ایران را با ناکامی در شناسایی و دفع به موقع حمله غافلگیرانه حماس در روز ۱۵ مهر مقایسه کنید و باید تضادهایی که در جامعه اسرائیل در نتیجه آن ناکامی ایجاد شد و هنوز آزاردهنده است، برطرف کرد.

ژنرال یارون گفت مقامات ایران با وجود لاف و گزاف‌گویی به خوبی می‌دانند که حمله آن‌ها شکست خورد و اسرائیل نیز به موفقیت بزرگ خود واقف است و لذا، عدم واکنش اسرائیل به حمله تهران، «ضعف اسرائیل» نخواهد بود.

همچنین به گزارش شبکه کان، گیدئون ساعار، سیاستمدار رهبر یک حزب اسرائیلی که تا دو هفته پیش متحد دولت بود، گفت لازم نیست اسرائیل در نشان دادن واکنش به ایران شتاب کند زیرا «وقت رسیدگی به ایران نیز به موقع خود فراخواهد رسید».

آقای ساعار افزود حمله سریع احتمالی اسرائیل به ایران، اهداف تعیین شده اسرائیل از جنگ علیه گروه افراطی حماس را مختل می‌کند و در حال حاضر عقل و منطق ایجاب می‎‌کند اسرائیل ابتدا برای بازگرداندن ربوده شدگان خود از غزه تلاش کرده و سرنوشت جنگ در غزه را یکسره کند.

به نوشته این سیاستمدار اسرائیلی، «اکنون زمان صبر راهبردی است».


رادیو فردا



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024