شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 27 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Thu, 28.03.2024, 11:19

انتقاد فرزند مولوی عبدالحمید از فشارهای امنیتی برای ورود مهمانان به مسجد مکی

فرزند مولوی عبدالحمید از فشارهای امنیتی برای ورود «مهمانان نوروزی» به داخل مسجد مکی انتقاد کرد.

مولوی محمد طیب در یک استوری که روز پنج‌شنبه نهم فروردین در حساب کاربری خود در اینستاگرام منتشر کرده، خطاب به نهادهای امنیتی نوشته است: «چگونه و با چه حکمی از ما می‌خواهید مهمانان را داخل مسجد مکی نگذاریم.»

او در ادامه این عمل را «خلاف شریعت و آموزه‌های دینی» عنوان کرده است.

در روزهای گذشته گزارش‌های متعددی درباره فشار نهادهای امنیتی به کارکنان مسجد مکی، برای جلوگیری از ورود مسافران نوروزی به این مکان منتشر شده است.

کانال تلگرام «حال‌وش» که به انتشار اخبار بلوچستان استان سیستان و بلوچستان ایران می‌پردازد، هفتم فروردین‌ گزارش داده بود که در پی «حضور پرشمار مسافران نوروزی از سایر نقاط کشور» برای بازدید مسجد مکی و ملاقات با مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت این شهر، «افراد لباس شخصی که با موتورسیکلت هستند، اقدام به سرقت و‌ ضبط تلفن‌های همراه مهمانان کرده‌اند.»

این منبع هم‌چنین گزارش داده بود: «روز یک‌شنبه شیشه‌های حدود ۱۵ خودرو از مسافران نوروزی توسط افراد لباس شخصی شکسته و سه خودرو نیز سرقت شده است.»

از آغاز سال نو شمار زیادی از شهروندان و مسافر نوروزی برای بازدید از مسجد مکی و دیدار به مولوی عبدالحمید به مسجد مکی در زاهدان رفته‌اند. ازجمله خانواده‌های جان‌باختگان جمعه خونین زاهدان و خاش روز سه‌شنبه هفتم فروردین در مسجد مکی با امام جمعه زاهدان دیدار کردند و خواهان مجازات آمران و عاملان کشتار جمعه‌‌های خونین در سیستان‌وبلوچستان شدند.

مولوی عبدالحمید پس از آغاز اعتراضات و کشتار جمعه خونین زاهدان آشکارا به انتقاد از مقامات و سیاست‌های جمهوری اسلامی پرداخته است.

او سال گذشته علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، را مسئول کشته شدن بیش از صد نفر در جمعه خونین زاهدان اعلام کرده و خواستار توقف سرکوب خشونت‌آمیز معترضان شده بود.


رادیو فردا



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024