شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 27 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Tue, 26.03.2024, 21:51

پنتاگون اخبار رسانه‌های سوریه و ایران درباره حمله هوایی آمریکا به شرق سوریه را رد کرد

وزارت دفاع ایالات متحده روز سه‌شنبه ادعای رسانه‌های دولتی سوریه و ایران مبنی بر بمباران هوایی شرق سوریه توسط ارتش آمریکا در بامداد روز سه‌شنبه را رد کرد.

سابرینا سینگ، معاون سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده با رد اخبار منتشر شده توسط رسانه‌های حکومتی سوریه و ایران در متهم کردن ارتش آمریکا به حمله هوایی به شرق سوریه به خبرنگاران گفت: «ما شب گذشته در سوریه حملات هوایی انجام ندادیم.»

رسانه‌های سوریه و ایران روز سه‌شنبه مدعی شدند که در پی بمباران مناطقی در شرق سوریه توسط ارتش آمریکا در سحرگاه سه‌شنبه، دست‌کم هفت سرباز، یک عضو سپاه پاسداران و یک غیرنظامی کشته شدند.

رسانه های سوری همچنین مدعی شدند که در این حملات مناطق مسکونی و اماکن نظامی در استان دیرالزور هدف قرار گرفته و دست‌کم ۱۹ سرباز و ۱۳ غیرنظامی زخمی شدند.

رسانه‌های جمهوری اسلامی هم اعلام کردند که یک نیروی سپاه پاسداران به اسم بهروز واحدی در بمباران هوایی دیرالزور کشته شده است.

اسرائیل سال‌هاست که حملاتی را به اهداف مرتبط با حکومت ایران در سوریه انجام می‌دهد، جایی که نفوذ تهران از زمان آغاز حمایت از بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در جنگ داخلی که در سال ۲۰۱۱ آغاز شد، افزایش یافته است، اما به ندرت در مورد آنها اظهار نظر علنی می‌کند.

از زمان حمله گروه حماس در ۷ اکتبر که منجر به کشته شدن ۱۲۰۰ نفر در اسرائیل و ربوده شدن ۲۵۳ نفر که اکثرا غیرنظامی بودند شد، اسرائیل حملات خود را به اهداف مورد حمایت حکومت ایران در سوریه افزایش داده است و همچنین به پدافند هوایی ارتش سوریه و برخی از نیروهای سوری حمله کرده است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه هفته پیش نیز از کشته شدن یک فرمانده حزب‌الله لبنان و چهار نیروی شبه‌نظامی دیگر در حمله هوایی در دیرالزور در سوریه خبر داده بود.

پیش از این منابع اطلاعاتی غربی و منطقه‌ای گفته بودند که حملات اسرائیل در سوریه منجر به کشته شدن تعداد زیادی از نیروهای حزب‌الله و شبه نظامیان تحت حمایت حکومت ایران در حومه شرقی دمشق و جنوب و جنوب شرق سوریه شده است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024