شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 27 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Tue, 26.03.2024, 8:12

ولادیمیر پوتین می‌گوید حمله مسکو را «اسلام‌گرایان افراطی» انجام دادند

رئیس جمهور روسیه حمله به سالن کنسرت در حومه مسکو را به «اسلام‌گرایان افراطی» نسبت داد و در عین حال بار دیگر بدون ارائه مدرک، تلاش کرد پای آمریکا و اوکراین را به میان بکشد.

ولادیمیر پوتین در نشستی با مقامات دولتی گفت این کشتار را افراط‌گرایانی انجام دادند که جهان اسلام برای قرن‌هاست با ایدئولوژی آنها مبارزه می‌کند.

گروه داعش مسئولیت حمله به سالن کنسرت را برعهده گرفته است اما ولادیمیر پوتین اشاره‌ای به نام این گروه نکرد، بلکه بار دیگر بدون ارائه شواهدی تلاش کرد تا این رخداد را به نوعی به واشینگتن و کی‌یف نسبت دهد.

وی اظهار داشت: «می‌دانیم که این جنایت توسط اسلام‌گرایان افراطی انجام شد، اما همچنین می‌بینیم که ایالات متحده در تلاش است همه را متقاعد کند که هیچ ردپایی از کی‌یف در این حمله وجود ندارد.»

کی‌یف و واشینگتن ادعاهای ولادیمیر پوتین را رد کرده‌اند. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، نیز به شدت هر گونه دخالت اوکراین در این رخداد را رد کرد و گفت که پوتین همیشه به دنبال آن است «تا کس دیگری را مقصر جلوه بدهد».

رئیس جمهوری اوکراین گفت: «او بار دیگر اوکراین را متهم کرده است. موجود بیمار و بدبین. همه از نگاه او تروریست هستند به جز خودش با این که دو دهه است به ترور دامن زده.»

کاخ سفید روز یکشنبه تاکید کرده بود که گروه داعش خراسان تنها مسئول این حمله است.

آدرین واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی ایالات متحده، اظهار داشت: «به هیچ وجه اوکراین دخالتی نداشته است.»

امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه، نیز روز دوشنبه گفت، اطلاعاتی که پاریس به دست آورده است گویای نقش داعش در این حمله است.

وی عنوان کرد که یکی ازشاخه‌های داعش این حمله را «طراحی کرد و انجام داد» و افزود که همین گروه برای حمله به فرانسه نقشه کشیده بودند.

حمله به سالن کنسرت در حومه مسکو ۱۳۹ کشته برجای گذاشت و چهار مظنون اصلی این حمله روز یکشنبه تفهیم اتهام شدند.

رادیو فردا



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024