شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 27 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Sun, 24.03.2024, 11:20

آقای صدیقی از مردم عذرخواهی کنید و از امامت جمعه استعفا دهید

محمد حیدری، مدیرمسئول رویداد۲۴ در یادداشتی به کاظم صدیقی، امام‌جمعه زمین‌خوار و فاسد تهران توصیه کرده «به جای بیانیه صادر کردن از مردم عذرخواهی کند، از امامت جمعه استعفا دهد و دیگر بالای منبر مردم را موعظه نکند.»

محمد حیدری نوشته است:

«اقدام مذموم آقای صدیقی از طرفی به بیت‌المال لطمه می‌زند و از سوی دیگر به جایگاه دین در جامعه خدشه وارد کرده است، اما پاسخ ایشان به خبر مذموم‌تر است. آقای صدیقی در نامه‌ای که خطاب به دادستانی، به جای پذیرش خطا و درخواست برخورد با متخلف اصلی، که کسی جز شخص شخیص خویش نیست، از زیر بار مسئولیت و خطای خود شانه خالی کرده و با فرار رو به جلو، تخلف خود را متوجه فرد دیگری می‌کند.

اما فاجعه بزرگتر، توجیه پوچ و نامعقول ایشان است و طرح ادعایی مبنی بر قصور «فردی است که قبلا مورد اعتماد بوده» و با «جعل امضا» از شیخ ساده دل ما سواستفاده کرده و ملکی در حدود ارزشی یک هزار میلیارد تومان را به نام ایشان زده است!

ظاهرا نامه جناب صدیقی به دادستان به گونه ایست که گویی مردم و به تعبیر خودشان به طور «خاصه مومنین» را سفیه و ساده لوح فرض کرده است، غافل از اینکه مردم پیش از دستگاه قضایی به حقیقت ماجرا پی برده و در میام قضاوت نشسته‌اند. اگرچه صاحبان قدرت دیرزمانی است که در خواب هستند، اما وجدان عمومی جامعه بیدار است و با حساسیت و آگاهی اعمال و رفتار مسئولان را رصد می‌کند.»

«از طرف دیگر، دستگاه قضایی نیز در این ماجرا و ماجرا‌های مشابه، چندان سربلند نبوده و عدم برخورد شفاف و قاطع با فساد‌های کلان اقتصادی، شهروندان را به کارآمدی این دستگاه بدبین کرده است. ماجرای اخیر نشان می‌دهد اگر افشاگری رسانه‌ها در میان نبود، حاکمیت و دستگاه قضایی یکسره چشم خود را به تخلفات می‌بست.»

آقای صدیقی با وجود تمام این منکرات و تخلفات، همچنان بر مقام خود تکیه زده و نمازگزاران باید کما فی‌السابق به ایشان اقتدا کنند. این امر نمونه بارزی از شکاف میان حاکمیت و شهروندان است. زمانی که صاحب منصبی دچار خطا، و یا بدتر از آن دچار فساد می‌شود، کمترین انتظار مردم، استعفا و عزل مقام مسئول و در مرحله بعد محاکمه فرد متخلف و رفع علل ساختاری فساد است. حال آنکه در موارد این چنین فرد متخلف عملا به جای عزل، استعفا و محاکمه، در موضعی طلبکارانه ظاهر می‌شود و با علم کردن مجرمی خیالی، از خود سلب مسئولیت می‌کند. بدتر آنکه منتقدان و افشاگران فساد را تهدید کرده و برای روزنامه‌نگاران و اهالی قلم پرونده سازی می‌کنند.»



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024