يكشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Sunday 28 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Sat, 23.03.2024, 23:38

زلنسکی: پوتین به جای مراقبت از شهروندان خود دنبال مقصر جلوه دادن دیگران است

رئیس جمهوری اوکراین در پاسخ به سخنان رئیس جمهوری روسیه مبنی بر «قصد مهاجمان حمله تروریستی مسکو برای فرار به اوکراین» گفت: «پوتین به جای مراقبت از شهروندان خود دنبال مقصر جلوه دادن دیگران است.»

ولودیمیر زلنسکی، چهارم فروردین با انتشار متن و ویدیو در رسانه اجتماعی «ایکس» گفت:«اتفاقی که جمعه شب در مسکو افتاد، کاملاً واضح است.پوتین تلاش می‌کند تقصیر را به گردن دیگری بیندازند. روش او و امثال او همیشه یکسان است. همیشه دیگران را مقصر می‌دانند.»

رئیس جمهوری اوکراین افزود: «پوتین به جای مراقبت از شهروندان خود بعد از بروز حادثه، یک روز سکوت و به این فکر کرد که چگونه این موضوع را به اوکراین مرتبط کند. هزاران سرباز روس اکنون در حال کشتن مردم اوکراین هستند، همین سربازان می‌توانستند از هر اقدام تروریستی جلوگیری کنند.»

کاخ کرملین روز شنبه چهارم فروردین، اعلام کرد که ١١ تن از جمله چهار مظنون مسلح مرتبط با تیراندازی مرگ‌بار جمعه شب سوم فروردین، در یک سالن کنسرت در حومه مسکو دستگیر شده‌اند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه هم در یک سخنرانی مدعی شد که مهاجمان، درصدد بودند به اوکراین فرار کنند و «اطلاعات اولیه حاکی از آن است افرادی در اوکراین آماده بودند به مهاجمان کمک کنند که از روسیه وارد خاک اوکراین شوند.»

روسیه هیچ مدرکی دال بر دست داشتن اوکراین در این حمله ارائه نکرده است.

تیراندازی مرگ‌بار جمعه شب سوم فروردین، در یک سالن کنسرت در حومه مسکو دست‌کم ۱۴۳ کشته و بیش از یکصد زخمی برجای گذاشت. گروه اسلامی داعش بلافاصله مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

سخنگوی کاخ سفید، در بیانیه‌ای که روز شنبه منتشر شد، «حمله تروریستی» به محل برگزاری کنسرت در نزدیکی مسکو را به شدت محکوم کرد. خانم ژان پی‌یر با اشاره به اینکه داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است، گفت: «داعش دشمن مشترک تروریستی است که باید در همه جا شکست بخورد.»

کارین ژان پیر، در این بیانیه ضمن ابراز تسلیت به خانواده‌های قربانیان و مجروحان این حمله، افزود: «ما عمیق‌ترین تسلیت خود را به کسانی که عزیزان خود را از دست داده‌اند و به کسانی که در اثر این حملات بی‌رحمانه علیه غیرنظامیان بی‌گناه مجروح شده‌اند ابراز می‌کنیم.»

صدای آمریکا



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024