شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 27 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Fri, 22.03.2024, 11:49

آسیب‌دیدن محمدعلی ابطحی در جریان تلاش سارقان برای سرقت تلفن همراه او

در ادامه افزایش سرقت تلفن همراه و کیف‌قاپی در ایران، محمدعلی ابطحی، رئیس‌دفتر پیشین محمد خاتمی نیز از تلاش یک موتورسوار برای سرقت موبایل خود خبر داد که منجر به آسیب‌دیدن ابرو و قفسه سینه او شد.

ابطحی در صفحه اینستاگرام خود نوشته که راکبان یک دستگاه موتور سیکلت با «قیافه‌های ترو تمیز و موتور خیلی نو و شیک»، قصد قاپیدن تلفن همراه او را داشتند که با مقاومت وی مواجه شدند.

او نوشته که نتیجه این مقاومت، آسیب‌دیدن ابروی او بود که منتهی به ۱۰ بخیه شد و ترک خوردن قفسه سینه‌اش.

پیش از آقای ابطحی نیز گزارش‌هایی از سرقت تلفن‌های همراه شماری از چهره‌های هنری و ورزشی از جمله علی دایی و احمدرضا عابدزاده در خیابان‌ها منتشر شده بود.

احمدرضا رادان، فرمانده نیروی انتظامی، روز دوم فروردین در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها گفت: «واقعیت تلخ این است که به دلایل مختلف افرادی سرقت را پیشه کرده‌اند.»

او بدون اشاره به فقر فزاینده در ایران که به افزایش انواع جرائم منجر شده، افزوده که «برای اینکه از این مرام و مسلک دور شوند در سال جاری تعداد زیادی از این مجرمان با پابند الکترونیکی تحت کنترل هستند و رصد می شوند.»

بررسی آمارهای رسمی از جمله گزارش‌های مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که «شاخص فلاکت» در بسیاری از استان‌های ایران روندی افزایشی داشته است.

نرخ تورم و نرخ بیکاری بالا که منجر به افزایش شاخص فلاکت شده است در کنار افزایش خط فقر در ایران، سقوط ارزش پول ملی و کاهش قدرت خرید مردم، بیانگر دشوارتر شدن زندگی برای مردم در سراسر ایران است.

با این حال مقام‌های جمهوری اسلامی به جای رفع علت‌ها، به افزایش برخوردهای پلیسی و قضایی با پیامدهای فقر در ایران دست زده‌اند.


رادیو فردا



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024