يكشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Sunday 28 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Tue, 19.03.2024, 17:26

بازداشت دو اسلام‌گرا در آلمان به ظن طراحی حمله به پارلمان سوئد

بر اساس اطلاعات منتشر شده در سایت خبری شبکه‌ ARD‌ آلمان، صبح روز سه‌شنبه ۱۹ مارس (۲۹ اسفند) دو نفر به دستور داستانی کل فدرال آلمان در شهر گرا در ایالت تورینگن در شرق این کشور، دستگیر شدند.

آنها متهم هستند که قصد داشته‌اند با انگیزه‌‌های اسلامی افراطی‌گرایانه به پارلمان سوئد در پایتخت این کشور حمله‌ای تروریستی انجام دهند.

این دو نفر که تابعیت آنها افغانستانی اعلام شده همچنین اتهام “تبانی برای اعمال جنایت” نسبت داده شده است.

انگیزه این دو فرد برای حمله احتمالی به پارلمان سوئد “انتقام‌گیری” از “اهانت به قرآن” در این کشور در تابستان گذشته و سوزندان کتاب مسلمان‌ها در چند نقطه استکهلم، اعلام شده است. با این حال، ظاهرا اقدامات مقدماتی مشخصی برای حمله به هدف مزبور صورت نگرفته است.

دادستان کل فدرال آلمان یکی از این دو مرد را به عضویت در شاخه افغانستان گروه تروریستی دولت اسلامی، موسوم به داعش خراسان، متهم کرده است. این سازمان تروریستی در گذشته نیز اعلام کرده بود که قصد دارد در اروپا نیز حملاتی انجام دهد.

گفته شده است که در طول روز سه‌شنبه، این دو شخص مظنون به طراحی حمله به پارلمان سوئد به دادگاه عالی فدرال آلمان در کارلسروهه منتقل خواهند شد. سپس قرار است قاضی تحقیق این دادگاه، در مورد بازداشت موقت آنها تصمیم‌گیری کند.

دولت سوئد از ماه‌ها پیش درباره “خطر بالای حملات تروریست‌های اسلام‌گرای افراطی” هشدار داده است. در ماه اکتبر سال پیشین میلادی، یکی از طرفداران داعش خراسان به دو هوادار فوتبال سوئدی در بروکسل، پایتخت بلژیک، شلیک کرده بود.

گفته شده است که این حمله نیز به منظور انتقام‌گیری بابت “اهانت به قرآن” در سوئد صورت گرفته است. در آن موقع شاخه خراسان داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

دویچه وله



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024