جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Wed, 22.03.2023, 18:28

وزارت خارجه آلمان: مذاكره با ايران درباره برجام نبود

در پی انتشار ادعایی مبنی بر دیدار معاون وزیر خارجه ایران با مقام‌های سه کشور اروپایی در نروژ و گفت‌وگوی آن‌ها بر سر برجام، وزارت خارجه آلمان اصل این دیدار را تایید کرد اما گفت که این نشست برای مذاکره نبود، بلکه برای اعلام موضع اروپا به جمهوری اسلامی درباره تشدید تنش‌ها بود.

ساعاتی پیشتر پایگاه خبری «امواج مدیا» در گزارشی اختصاصی نوشته بود که علی باقری کنی، معاون وزیر خارجه جمهوری اسلامی، هفته گذشته در نروژ مذاکراتی درباره برجام با دیپلمات‌های سه کشور بریتانیا، فرانسه و آلمان داشته و معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این دیدار شرکت داشته است.

در واکنش به این گزارش، حساب توییتری وزارت خارجه آلمان نوشت: «دیپلمات‌های این سه کشور نشستی با طرف ایرانی برگزار کردند تا مواضع خود را در قبال تشدید تنش در زمینه‌های متعدد به صراحت بیان کنند. ولی هنوز هیچ مذاکره ای وجود ندارد، حتی در مورد برجام».

در همین حال، علی باقری کنی نیز در توئیتی بدون اشاره به مباحث مطرح شده در این نشست گفته است که «با مدیران سیاسی سه کشور اروپایی در اسلو نشستی داشتم. طیفی از موضوعات مورد علاقه و نگرانی متقابل را مورد بحث قرار دادیم».

او افزوده است: «هیچ فرصتی را برای روشن کردن دیدگاه‌های‌مان و هشدار نسبت به برخی سوءمحاسبه‌ها از دست نمی‌دهیم. در پیشبرد منافع ملی خود، از جمله از طریق دیپلماسی، مصمم هستیم».



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024