شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 27 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Tue, 07.02.2023, 10:27

واکنش کانون کارگردانان به اظهارات ابوالقاسم طالبی

در پی حواشی یک برنامه تلویزیونی با حضور ابوالقاسم طالبی، از چهره‌های مورد حمایت نهادهای حکومتی، کانون کارگردانان با صدور بیانیه‌ای، خواستار «عذرخواهی» صداوسیمای جمهوری اسلامی شد‌.

در بخشی از این بیانیه که رسانه‌های ایران آن را منتشر کرده‌اند، آمده است: کانون کارگردانان سینمای ایران پخش این «جملات سخیف» و به دور از «ادب و اخلاق»، در حق «زنان و دختران شريف سينما» و خصوصاً «پیشکسوتان» این عرصه را «به شدت محکوم کرده» و در کنار آنان با هر عقیده و تفکری، ایستاده است.

این نهاد صنفی سینمای ایران همچنین خطاب به مدیران صداوسیمای جمهوری اسلامی که زیر نظر نماینده مستقیم علی خامنه‌ای، رهبر حکومت ایران اداره می‌شود، اعلام داشته است که «هر چه زودتر» باید بابت این «توهین و هتک حرمت از بانوان سینمای ایران» به نحو شایسته و مقتضی «عذرخواهی» شود.

در همین ارتباط، «پانتە‌آ بهرام» از بازیگران سینمای ایران نیز روز گذشته هفدهم بهمن‌ماه با انتشار ویدیویی «بدون بر سر داشتن حجاب اجباری»، بە سخنان ابوالقاسم طالبی و رفتار بهروز افخمی واکنش نشان داد و گفت: مادران و همسران شما هم یائسه می‌شوند و این «جنبه تحقیر ندارد.»

شامگاه یکشنبه شانزدهم بهمن‌ماه برنامه تلویزیونی «هفت» با اجرای بهروز افخمی و حضور ابوالقاسم طالبی به عنوان کارشناس مهمان که هر دو از چهره‌های نزدیک به حاکمیت ایران هستند از صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش شد. در این برنامه میهمان و مجری برنامه به جنبشی که چندی پیش در سینمای ایران راه افتاد و در آن تعدادی از زنان نسبت به جایگاه‌شان در سینما و برخی تعرض‌های جنسی و سوءاستفاده‌ها سخن گفته بودند، پرداختند و در خلال آن، با بیان «الفاظی تحقیرآمیز» به توهین و تحقیر این قشر اقدام کردند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024