جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Sat, 04.02.2023, 23:38

آمریکا درصدد تحریم شرکت‌های چینی فروشنده دوربین نظارتی به ایران است

رادیو فردا: روزنامه وال استریت جورنال روز شنبه ۱۵ بهمن به نقل از منابع مطلع آمریکایی نوشت که واشینگتن در حال بررسی تحریم‌های جدید علیه چند شرکت چینی به دلیل فروش تجهیزات نظارتی به نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران است.

این روزنامه نوشته است: مقامات آمریکایی در مراحل پیشرفته‌ای از مذاکره برای اعمال تحریم‌ها هستند و بر «تیاندای تکنولوژی» ، شرکت تولید کننده تجهیزات الکترونیکی مستقر در شهر تیانجین چین، که محصولات خود را به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فروخته است، متمرکز شده‌اند.

وال استریت جورنال می‌گوید اطلاعات آماری گمرک چین نشان می‌دهد که صادرات تجهیزات ضبط ویدئویی به ایران همزمان با گسترش اعتراضات سراسر در ایران به دنبال کشته شدن مهسا (ژینا) امینی در بازداشت گشت ارشاد، دو برابر افزایش یافت.

طبق این گزارش ، ایالات متحده همچنین در حال بررسی این است که آیا یک شرکت تولیدکننده دوربین‌های امنیتی و تشخیص چهره چینی دیگر ابزارهای نظارتی را به نیروهای امنیتی ایران فروخته است یا خیر.

در صورت اعمال چنین تحریم‌هایی، دسترسی این شرکت‌های به بازارهای آمریکا و استفاده از نظام بانکی ایالات متحده قطع خواهد شد.

سال گذشته میلادی شبکه ان‌بی‌سی نیوز آمریکا گزارش داد که شرکت «تیاندی تکنولوژی»، برای کمک به حکومت چین در سرکوب و شناسایی مسلمانان ایغور و دیگر اقلیت‌ها، فناوری تشخیص چهره را طراحی کرده و در اختیار دولت این کشور قرار داده است.

این گزارش می‌افزاید که «تیاندی تکنولوژی» این فناوری را نیز در اختیار سپاه پاسداران نیز قرار داده است.

از آن زمان وزارت تجارت آمریکا هرگونه همکاری شرکت‌های این کشور برای ارسال قطعات به «تیاندی تکنولوژی» را ممنوع کرد.

پیش از این گزارش شده بود که شرکت آمریکایی اینتل کورپ، غول صنعت نیمه هادی در کالیفرنیا، قطعاتی در اختیار «تیاندی تکنولوژی» قرار می‌داده است.

اینتل کورپ اما پیش از اعلام این تحریم‌ها، نام شرکت «تیاندی تکنولوژی» را از وبسایتش به عنوان طرف تجاری حذف کرد.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024