جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Sat, 04.02.2023, 20:57

چرا برگزاری تظاهرات و تجمعات اعتراضی در روز ۲۲ بهمن لازم است؟

جانباز سبز

در روز ۲۲ بهمن به دلیل برگزاری راهپیمایی حکومتی این روز، فضای شهرهای سراسر کشور برای شکل گیری تظاهرات و تجمعات اعتراضی نسبت به روزهای معمولی بسیار فراهم تر بوده و خیلی راحت تر مردم معترض می‌توانند تظاهرات و راهپیمایی خود را آغاز کرده و ادامه دهند.

از آنجا که حکومت برای نمایش این روز نیاز به حضور اجباری نظامی ها و کارمندان دولتی دارد و به دلیل حضور درصد قابل توجهی از لباس شخصی ها و سایر نیروهای سرکوبگر در راهپیمایی، برای سرکوب اعتراضات نیروی کمتری نسبت به سایر روزها در اختیار دارد، همچنین بخشی از نیروها نیز جهت تامین امنیت راهپیمایی حکومتی در ماموریت هستند، لذا این فرصت در اختیار مردم است تا با دردسر کمتری قیام و تجمعات خود را صورت دهند.

در روز ۲۲ بهمن صدها خبرنگار از کشورهای مختلف جهان برای پوشش این روز به ایران می آیند، حکومت این روزها شدیدا نیازمند آن است که به جهانیان اینگونه القا کند که در ایران همه چیز عادی است، بنابراين کار سختی در مقابل دوربین های خبرنگاران بین المللی و تلویزیون ها در پیش خواهد داشت، بدین منظور که برخوردهای وحشیانه با مردم هزینه زیادی برای آنها در پی خواهد داشت، از طرفی دیگر حضور مردم معترض در خیابان ها و برگزاری تظاهرات و تجمعات اعتراضی باعث خواهد شد که اخبار و تصاویر اعتراضات به سرعت در رسانه های جهان منعکس شود و در روزی که نظام به دنبال کسب مشروعیت هست، قیام و اعتراضات مردم و شعارهای ضد حکومتی، چالش سختی برای حکومت در پیش خواهد داشت و قیام مردم سریعا در صدر اخبار رسانه های بین المللی قرار خواهد گرفت.

حکومت همچون همیشه با ترفندهایی همچون اعلام آمارهای دروغین و ساختگی، پخش ویدیوها و تصاویر مونتاژ و دستکاری شده و استفاده از تصاویر سال‌های قبل و .. کار خود را انجام خواهد داد و طوری تداعی می‌کند که مورد اقبال مردم است و جمعیت زیادی در راهپیمایی شرکت کرده اند، پس اینکه بگوییم اگر ما معترضین در خیابان حاضر شویم حضور ما به نفع نظام مصادره خواهد شد، یک سخن کاملا غیر منطقی است، چون اولا همانطور که گفتیم حکومت در هر صورت کار خود را می‌کند و ثانیا تظاهرات و تجمعات معترضان با وجود نوع تجمع و شعارهایی که بر علیه نظام سر می دهند، کاملا قابل تفکیک از تجمعات حامیان حکومت است. اگر مردم در این روز برای اعتراضات به خیابان ها نیایند، حکومت مثل همیشه از ترفند هایش استفاده می‌کند، اما اگر مردم بیایند قطعا تصاویر و اخبار آن در صدر رسانه های دنیا منتشر خواهد شد و جهانیان خواهند دید که نظر و خواسته ی مردم ایران چیز دیگری است و جمهوری اسلامی هیچگونه مشروعیت و اعتباری نزد مردم ایران ندارد.

حکومت به کسب مشروعیت در این روز احتیاج دارد و اکنون نوبت مردم معترض است که همچون حدود پنج ماه اخیر از فرصت استثنایی روز ۲۲ بهمن برای برگزاری اعتراضات و تجمعات خیابانی استفاده کنند و با حضور پر شور خود، در روزی که این نظام در آن بر سر کار آمده، به آن «نه» بگویند و خشم و انزجار خود را به جهانیان نشان بدهند.

حکومت جمهوری اسلامی در ماه‌های اخیر کوچکترین اعتراض مردمی را به بدترین شکل ممکن به خاک و خون کشیده و سرکوب کرده است، حالا نوبت مردم است که اجازه برگزاری راهپیمایی و کسب مشروعیت به این نظام را ندهند و با حضور گسترده خود در خیابان های سراسر ایران، یک روز حماسی به نفع مردم و بر علیه حکومت رقم بزنند و خاطره تلخی از ۲۲ بهمن برای این نظام بسازند.


پس استفاده از این روز به نفع اعتراضات مردمی را از دست ندهیم و با نشر فراخوان های هماهنگ و متحد و حمايت همه گروه‌ها و رسانه ها و صفحات مجازی مخالف جمهوری اسلامی، فراخوان های قیام و اعتراضات در روز ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ را به شکل منظم منتشر کنیم.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024