جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Fri, 03.02.2023, 18:52

وکیل فرهاد میثمی: حیات موکلم با خطر جدی روبرو است

روز گذشته ، تصاویری از فرهاد میثمی، زندانی سیاسی در زندان رجایی‌شهر به دست بی‌بی‌سی رسید. این تصاویر نشان‌دهنده کاهش شدید وزن میثم فرهادی بر اثر اعتصاب غذاست.

به گزارش بی‌بی‌سی، تصاویر منتشر شده از وضعیت جسمی او واکنش‌های زیادی به دنبال داشته است. شماری از حقوق‌دان‌ها، فعالان حقوق بشر، سیاسی و مدنی نیز به این تصاویر واکنش نشان داده‌اند.

محمد مقیمی، وکیل آقای میثمی نوشته است: «حیات موکلم فرهاد میثمی با خطر جدی روبرو است. نخبگان، فرهیختگان و وارستگان زندان هستند و آدم‌کشان فرومایه بر تخت حکمرانی تکیه زدند.»

محسن برهانی، دکترای حقوق جزا و جرم‌شناسی محکومیت آقای میثمی را زیرسوال برده و آن را قابل اعاده دادرسی خوانده و در توییتی نوشته: «حجاب امر مسلم شرعی اما الزام قانونی حجاب، چنین نمی‌باشد. اگر شخصی با چنین الزام و اجباری اعلام مخالفت کند، رفتار او مصداق هیچ جرمی در قوانین کشور نیست.»

ژیلا بنی یعقوب، روزنامه نگار و فعال حقوق بشر نیز با نشر تصویر او نوشته است: «تصویر سبز مقاومت، تصویر عیان صداقت، تصویر کم نظیر شرافت.»

عبدالله مهتدی، دبیرکل حزب کومله کردستان ایران نیز ستم بر فرهاد میثمی را ستم بر جسم و جان همه خوانده و در توییتی نوشته است: «همگام با به گور سپردن نظام پلید ج.ا، ایران فردا را به جامعه پذیرش تنوع و تکثر، رواداری و احترام به هویت‌ها و باورهای گوناگون تبدیل کنیم.»

ضیا نبوی، فعال دانشجویی و زندانی سیاسی پیشین نیز گفته که آقای میثمی کمتر از چهار ماه دیگر آزاد می‌شود و هیچ خواست شخصی ندارد.

او تاکید کرده باید به خواست‌های اصلی او توجه صورت گیرد که عبارتند از: «توقف اعدام معترضان، آزادی شش زندانی سیاسی و مدنی و توقف آزارهای اجبار حجاب»

عمار ملکی، از فعالان مدنی و استاد علوم سیاسی نیز نوشته است: «فرهاد میثمی زندانی شریف و مبارزی است که مرید گاندی است و به شیوه او مبارزه می‌کند. عکس‌های او پس از اعتصاب غذای طولانی، تکان دهنده است. بی‌شرفها با این حال هم او را رها نکرده‌اند!.»

شهریار شمس، فعال دانشجویی نیز با نشر تصاویر آقای میثمی نوشته است: «این جسم ایران است... حال جسمی دکتر میثمی نه برای خودش، بلکه برای اعتراض به وضعیت ما اینگونه شده است، اکنون نوبت ماست که نگران او باشیم.»

عباس میلانی، نویسنده و پژوهشگرنیز تصاویر آقای فرهادی را «قهرمانانه و دلخراش» خوانده است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024