جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Thu, 08.12.2022, 18:40

فرانسه: تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه سرکوبگران اعتراضات ایران در راه است

وزارت خارجه فرانسه می‌گوید اتحادیه اروپا در حال توافق برای اعمال بسته جدید تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی به‌خاطر سرکوب معترضان و نیز ارسال پهپاد به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین است.

به گزارش رادیو فردا، آن‌کلر لِژاندر، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه، روز پنج‌شنبه ۱۷ آذرماه به خبرنگاران گفت وزیران خارجه اتحادیه اروپا بسته جدید تحریم‌ها علیه افراد و نهادهای سرکوبگر اعتراضات مردمی در ایران و نهادهایی را که در ارسال پهپاد به روسیه نقش داشته‌اند، به بحث و بررسی خواهند گذاشت.

دو منبع دیپلماتیک به رویترز گفته‌اند که انتظار می‌رود بسته جدید تحریم‌ها در روز دوشنبه آینده تایید و اعمال شود.

یکی از این دیپلمات‌ها گفته است که بسته تحریمی جدید ۲۱ فرد و یک نهاد جمهوری اسلامی به خاطر سرکوب اعتراضات را هدف قرار می‌دهد و شامل ۱۰ پیشنهاد تحریمی در رابطه با موضوع ارسال پهپادها به روسیه برای به‌کارگیری در جنگ علیه اوکراین است.

اتحادیه اروپا از ماه اکتبر تا کنون دو دور تحریم‌های حقوق بشری و مربوط به اوکراین علیه افراد و نهادهای جمهوری اسلامی وضع کرده است.

در این میان، گزارش‌های مختلفی از آماده شدن جمهوری اسلامی برای ارسال پهپادها و موشک‌های بالستیک به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین منتشر شده؛ در همین زمینه، یک دیپلمات به رویترز گفته است که برخی کشورها به شدت نگران ارسال موشک‌های بالستیک ایران به روسیه هستند.

جمهوری اسلامی مدعی است که پیش از تهاجم روسیه به اوکراین تعداد محدودی پهپاد به روسیه داده، اما مقامات اوکراین و کشورهای غربی می‌گویند نیروهای روسی صدها پهپاد انتحاری ایران را برای هدف قرار دادن زیرساخت‌ها و مناطق مسکونی استفاده کرده‌اند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024