شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 27 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Mon, 05.12.2022, 18:46

«ماموریت گشت‌های ارشاد به پایان رسیده اما معلوم نیست بماند یا نماند»

علی خان‌محمدی سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر در اظهارات نه‌چندان روشن گفت «ماموریت گشت‌های امنیت اخلاقی و اجتماعی» به پایان رسیده است.

به گزارش رسانه‌های ایران، آقای خان‌محمدی در پاسخ به سوالی درباره اظهارات دادستان کل کشوردرباره گشت ارشاد پاسخ داد:

«گشت‌های امنیت اخلاقی و اجتماعی که برقرار بوده با دستور دادستانی و مرجع قضایی و توسط فراجا انجام می‌شده، الآن مأموریتش تمام شده است. اینکه بخواهد با چه شیوه‌ای باشد، قطعا در مورد بودن یا نبودن اینها در سطح اجتماع، مسئولان مختلف باید تصمیم بگیرند و جمع بندی کنند.»

او گفت در باره عفاف و حجاب باید «شیوه‌های جدیدتر، به‌روزتر و دقیق‌تر» و «تکنولوژی‌هایی که در این زمینه هست» استفاده شود.

محمدجعفر منتظری، دادستان کل، پریروز در پاسخ به سوالی گفته بود: «گشت ارشاد ربطی به قوه قضائیه ندارد و از همان جایی که در گذشته تأسیس شد از همانجا نیز تعطیل شد.»

امروز ویدئویی منتشر شد که حسین جلالی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در جمع زنان طرفدار حجاب که در قم «متحصن» بودند می‌گفت «طرح حجاب و عفاف تا دو هفته آینده اجرا می‌شود» و «عقب‌نشینی از عفاف و حجاب، عقب‌نشینی از جمهوری اسلامی است.»

آمریکا و آلمان امروز گفتند حتی اگر گشت ارشاد منحل شود بهبودی در رفتار حکومت ایران با زنان و اعتراض‌های مسالمات‌آمیز به چشم نمی خورد و چنین اقداماتی پاسخگوی مطالبات معترضان نیست.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024