جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Wed, 17.08.2022, 8:16

فرح پهلوی: آماده بازگشت به ایرانم، مردم خواستار بازگشت پادشاهی هستند

فرح پهلوی، ملکه پیشین ایران، می‌گوید مردم ایران «خواهان بازگشت» پادشاهی پهلوی‌ هستند و او نیز «آماده بازگشت» به ایران است.

خانم پهلوی این اظهارات را در جریان سفر به مصر برای شرکت در مراسم سالروز درگذشت محمدرضاشاه پهلوی در گفت‌وگو با روزنامه ایتالیایی «لیبرو» مطرح کرده است.

وی با اشاره به سر دادن شعار «رضاشاه، روحت شاد» در تظاهرات اعتراضی سال‌های اخیر در نقاط مختلف ایران، گفت: «برای من تکان‌دهنده است که پس از این همه سال و این همه حرف که علیه ما زدند، خیلی از آن‌ها که در آن زمان مخالف ما بودند، از جمله برخی سیاستمداران خارجی که به هیچ وجه طرفدار ترقی و توسعه ایران نبودند، متوجه خدمات شاه برای کشور ما شده‌اند.»

فرح پهلوی ابراز امیدواری کرده که به ایران بازگردد، اما افزوده است: «مهم‌ترین مسئله آزادی ایران و آزادی ایرانیان است. اگر روزی بتوانم به کشورم بازگردم این شادی بزرگی برای من خواهد بود.»

وی با اشاره به «فقر شدید اکثریت مردم ایران»، «بدرفتاری» با زنان و اعتراضات کارگران و معلمان گفت که «بیشتر ایرانی‌ها این حکومت دین‌سالار را نمی‌خواهند و بسیاری از جوانان طرفدار پادشاهی‌اند.»

ملکه پیشین ایران تاکید کرده که «اگر سلطنت به ایران بازگردد، نور پهلوی، دختر شاهزاده رضا پهلوی، ولیعهد او خواهد بود.»

فرح و رضا پهلوی، پس از افزایش شعارهای حمایتی در خیابان‌ها از آنها، موضع‌گیری علنی خود درباره مسائل ایران را افزایش داده‌اند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024