جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Tue, 05.07.2022, 13:10

عربستان ۵ میلیارد دلار برای مقابله با افزایش قیمت‌ها اختصاص داد

ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه سعودی طی فرمان سلطنتی با اختصاص دادن حمایت مالی به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال سعودی (معادل ۵.۳۳ میلیارد دلار آمریکا) برای مقابله با پیامدهای افزایش جهانی قیمت‌ها موافقت کرد.

به گزارش العربیه، این حمایت مالی همچنین شامل اختصاص ۱۰.۴میلیارد ریال سعودی معادل (۲.۸ میلیارد دلار آمریکا) به عنوان کمک‌های مالی نقدی به مستمری‌بگیران تامین اجتماعی، برنامه حساب شهروند و طرح حمایت از دامداران کوچک می‌شود و مبلغ باقی‌مانده آن نیز به ذخایر راهبردی کالاهای اساسی و حصول اطمینان از فراهم بود عرضه آن کالاها اختصاص می‌یابد.

به‌گزارش خبرگزاری رسمی سعودی «واس» این فرمان سلطنتی ملک سلمان، بنا به درخواست شاهزاده محمد بن سلمان، ولی‌عهد و در راستای تداوم حمایت‌ها از خانوارهای سعودی نیازمند در برابر پیامدهای ناشی از افزایش جهانی قیمت‌ها که در جلسه روز دوشنبه ۱۳ تیر شورای امور اقتصادی این کشور مورد بررسی قرار گرفت، صادر شده است.

فرمان پادشاه سعودی برای مقابله با افزایش جهانی قیمت‌ها همچنین شامل اختصاص ۵۳۳ میلیون دلار بودجه برای پرداخت حقوق یک ماه اضافه به مستمری‌بگیران تامین اجتماعی این کشور طی سال جاری و اضافه بر آن ثبت‌نام مجدد در برنامه حساب شهروند بنا بر ضوابط از قبل اعلام شده را شامل شد.

در همین راستا مبلغ ۸ میلیارد ریال سعودی (معادل ۲.۱۳ میلیارد دلار آمریکا) نیز به عنوان کمک مالی برای استفاده‌کنندگان از برنامه حساب شهروند تا پایان سال جاری بر حسب ضوابط از قبل اعلام شده در نظر گرفته شد و همچنین بیش از ۴۰۸ میلیون ریال سعودی نیز به عنوان کمک مالی برای حمایت از دامداران کوچک اختصاص یافت.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024