جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 17.09.2021, 18:14

آمریکا:‌ بیشترین مقدار پول‌های بلوکه‌شده به‌دلیل تروریسم متعلق به حزب‌الله است

العربیه: وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که مجموع اموال بلوکه‌شده تحت عنوان حمایت از تروریسم در سال ۲۰۲۰ به مقدار ۲۰۳ میلیون و ۵۱۸ هزار دلار رسید که حزب‌الله بیشترین سهم را از این اموال داشته است.

در گزارش هفته پیش وزارت خزانه‌داری آمریکا به کنگره آمده است که این اموال مربوط به 64 گروه تروریستی بوده که از طریق معاملات مالی و حواله‌های بانکی برای برخی موسسات خارجی موجود در ایالات متحده ارسال شده بود و دولت آمریکا آنها را مسدود کرد.

در این گزارش، حزب‌الله با حدود ۲۳ میلیون دلار در صدر گروه‌های تروریستی قرار گرفت که اموالشان در آمریکا بلوکه شده‌اند. سازمان تروریستی «القاعده» نیز با ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار در مکان دوم این لیست جای گرفته است.

به گزارش روزنامه «الشرق الاوسط»، سپاه پاسداران ایران با 1 میلیون 49 هزار دلار در ردیف سوم لیست اموال بلوکه‌شده وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفت.

نام گروه‌هایی چون «حماس» با حدود یک میلیون دلار اموال بلوکه‌شده و «بوکو حرام» و «الشباب» سومالی نیز در این لیست دیده می‌شود.

کشورهای حامی تروریسم

طبق گزارش مذکور، ایران، کره شمالی و سوریه در صدر کشورهای حامی تروریسم قرار دارند و اموال بلوکه‌شده آنها در آمریکا در سال ۲۰۲۰‌ بالغ بر ۱۴۰ میلیون دلار بوده است. در سال ۲۰۱۹ نیز حدود ۱۸۷ میلیون دلار از اموال منتسب به این سه کشور در ایالات متحده مسدود شده بود.

اقدام اجرایی وزارت خزانه‌داری آمریکا برای مسدودکردن اموال کشورها و گروه‌های تروریستی با مشورت دادستان کل آمریکا و نظر نهادهای تحقیقاتی رسمی دولت ایالات متحده اتخاذ و اجرا می‌شود.

گزارش اخیر وزارت خزانه‌داری آمریکا تاکید کرده که اعمال تحریم ایالات متحده و متحدانش علیه سازمان‌های تروریستی و کشورهای حامی آنها، تاثیری فراتر از مسدود کردن اموال و دارایی‌های آنها داشته است.

این گزارش افزوده، اقدامات آمریکا سبب روشنگری برای مردم آمریکا و جهانیان شده که چه طرف‌هایی حامی یا درگیر در فعالیت‌های تروریستی هستند. این اقدامات همچنین باعث شده تا خطر گروه‌های تروریستی برجسته شود و هزینه حمایت از این گروه‌ها افزایش بیابد.

خزانه‌داری آمریکا تاکید کرده که گروه‌های تروریستی مجبور شده‌اند برای مقابله با اقدامات پیشگیرانه ایالات متحده، وقت و اموال بیشتری جهت کشف روش‌های جایگزین انتقال پول و حامیان جدید هزینه کنند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024