جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 17.09.2021, 17:08

سوران شریفی فعال اهل بوکان به هفت سال حبس محکوم شد

یک شهروند اهل بوکان که خرداد ماه امسال بازداشت شده بود، توسط دستگاه قضایی به به تحمل حبس محکوم گردید و درمانگاه تحت مدیریت وی نیز پلمپ شد.

برپایه گزارش سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، طی روزهای اخیر، سوران شریفی شهروند اهل بوکان توسط شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری شهرستان بوکان به ریاست قاضی “پیمان رستمی” جمعاً به تحمل ۷ سال حبس محکوم و روز شنبه ۲۰ شهریور (۱۱ سپتامبر) این حکم رسماً به وی ابلاغ شده است.

به گفته یک منبع مطلع، سوران شریفی به اتهام “عضویت در حزب دمکرات کُردستان ایران” به تحمل ۵ سال حبس و به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به تحمل ۲ سال حبس تعزیری محکوم شده است که بر طبق قانون تجمیع احکام حکم اشد یعنی حکم ۵ سال حبس قابل اجرا می‌باشد.

این منبع که نامش‌ نزد هه‌نگاو محفوظ می‌باشد در ادامه اعلام کرد که، دادگاه همچنین حکم پلمپ درمانگاه “حکیم” با مدیریت آقای شریفی را به مدت دو سال صادر کرده است.

سوران شریفی روز دوشنبه ٣ خرداد ١٤٠٠ (٢٤ می ٢٠٢١) توسط نیروهای امنیتی در بوکان بازداشت و پس از یک ماه بازداشت اوایل تیرماه با وثیقه و موقتاً از زندان بوکان آزاد شد.

گفتنیست که نیروهای امنیتی در حین بازداشت سوران شریفی اقدام به تفتیش منزل و ضبط وسایل شخصی ایشان از جمله موبایل، کامپیوتر و کتاب‌هایش کرده‌ بودند.

سوران شریفی در ایام بازداشت از هرگونه حق ملاقات با خانواده و همچنین حق دسترسی به وکیل محروم بوده است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024