شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 27 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 16.09.2021, 15:12

نسرین ستوده در میان ۱۰۰ چهر تاثیرگذار مجله آمریکایی تایم

صدای آمریکا: مجله آمریکایی تایم نام ۱۰۰ چهره تاثیرگذار جهان در سال ۲۰۲۱ را منتشر کرد که در آن از ایران، نام نسرین ستوده حقوقدان منتقد و ابراهیم رئیس جمهوری ایران قرار دارد.

در بخش نخست این فهرست که اسامی افرادی چون «الکس ناوالنی» مخالف سرشناس پوتین، «بریتنی اسپیرز» خواننده و شاهزاده هری بریتانیا تحت عنوان «آیکون» ها قرار گرفته‌اند، نام نسرین ستوده آمده است. پروفایل خانم ستوده را شیرین عبادی حقوقدان سرشناس و تنها برنده ایرانی جایزه صلح نوبل نوشته و یاد آور شده که نسرین ستوده، انگیزه دیگران برای تلاش در جهت ارتقای ارزشهای انسانی و حقوق بشری شده است.

در بخشی مربوط به «رهبران» نیز در کنار نام جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و معاون او، رئیس جمهوری چین، نخست وزیر جدید اسرائیل، نام ابراهیم رئیسی آمده است. کریم سجادپور، پژوهشگر ارشد بنیاد صلح کارنگی، پروفایل رئیسی را نوشته و یادآور شده که حکومت ایران با به قدرت رسیدن رئیسی، به یک دیکتاتوری نظامی تحت رهبری سپاه پاسداران تبدیل شده است. در پروفایل او به نقش رئیسی در کشتار سال ۱۳۶۷ نیز اشاره شده است.

نام ستوده و رئیسی در حالی در این فهرست قرار گرفته که نسرین ستوده وکیل و حقوقدان منتقد حکومت ایران بارها در زمان ریاست ابراهیم رئیسی بر قوه قضائیه زندانی شده بود.

در میان صد چهره سال مجله تایم، نام ملا عبدالغنی برادر، معاون رئیس دولت موقت طالبان نیز آمده است.


۲۰ هنرمند در میان ۱۰۰ چهره تاثیر گذار سال ۲۰۲۱

نشریه تایم در فهرست سالانه خود از ۱۰۰ شخصیت تاتیرگذار سال، نام ۲۰ چهره از اهالی فرهنگ و هنر را در میان تاثیرگذارترین چهره ها در سال ۲۰۲۱ میلادی قرار داد.

به گزارش ایسنا، «کیت وینسلت» بازیگر برنده اسکار انگلیسی، «کلوئی ژائو» سینماگر چینی- آمریکایی که در جوایز اسکار ۲۰۲۱ جایزه بهترین فیلم و کارگردانی را برای «سرزمین آواره ها» به خود اختصاص داد، «جیسون سودکیس» بازیگر، کمدین و نویسنده، «اسکارلت یوهانسن» بازیگر ۳۶ ساله هالیوودی، «بوئن ینگ» بازیگر و کمدین آمریکایی چینی تبار، «یون یو-جانگ» بازیگر اهل کره جنوبی، «تریسی الیس راس» بازیگر، کمدین و مجری تلویزیونی، «استیون یون» بازیگر آمریکایی متولد کشور کره جنوبی، «دنیل کالویا» بازیگر برنده اسکار و سیاه پوست بریتانیایی و «عمر سی» بازیگر فرانسوی چهره های فعال در عصه سینما و تئاتر و تلویزیونی هستند که در فهرست ۱۰۰ چهره تاثیرگذار سال ۲۰۲۱ به انتخاب مجله تایم جای گرفته اند.

همچنین «بیلی آیلیش» و «بریتنی اسپیرز» دو خواننده زن آمریکایی، «بد بانی» خواننده اهل پورتوریکو، «لیل ناز اکس» خواننده رپ آمریکایی، «آنجلیک کیدجو» خواننده و ترانه سرای اهل کشور بنین و «کین براون» خواننده و ترانه سرای آمریکایی نیز از عالم موسیقی به این فهرست راه یافته اند.

«مارک بردفورد» نقاش اهل کشور آمریکا و «باربارا کروگر» هنرمند مفهومی از شاخه هنرهای تجسمی و «ان. کی جمیسن» رمان نویس آمریکایی و «جسیکا پی هریس» مورخ و نویسنده کتاب های آشپزی نیز از دیگر چهره هایی هستند که در فهرست مجله تایم از ۱۰۰ چهره تاثیرگذار سال ۲۰۲۱ میلادی قرار دارند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024