جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 14.06.2021, 7:50

پاشینیان: تمامی نقشه‌های مین‌ها را به آذربایجان ندادیم

نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان با بیان اینکه تمام نقشه‌های مین‌های جاسازی شده در مناطق پیشتر اشغال شده آذربایجان را تحوبل باکو نداده‌اند، افزود: ما نقشه مین‌ها را تحویل دادیم و نمی‌توانم بگویم که آنها مهم نیستند اما تنها بخش کوچکی از نقشه هایی است که داریم.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، وی که امروز در نشستی در خصوص استرداد ۱۵ ارمنی بازداشت شده از آذربایجان در ازای ارائه نقشه ۹۷ هزار مین جاسازی شده در مناطق پیشتر اشغال شده سخن می‌گفت، با اشاره به انتقاد مخالفان نسبت به ارائه تمامی این نقشه‌ها به آذربایجان افزود: تمامی نقشه و مناطق مین‌گذاری شده به باکو تحویل داده نشده است.

پاشینیان با اشاره به اینکه چنین توافق(استرداد اسرا) در دسامبر سال ۲۰۲۰ نیز انجام شده گفت: با این حال این نقشه‌ها موقعیت ارمنستان یا آذربایجان را به اشتراک نمی‌گذارد. نقشه‌های مذکور تنها شامل مناطق نزدیک به آذربایجان است.

گفتنی است وزارت امور خارجه آذربایجان روز گذشته اعلام کرد که ۱۵ ارمنی اسیر شده در ازای دریافت نقشه ۹۷ هزار مین جاسازی شده در استان آغدام که پیشتر در اشغال ارمنستان بود، استرداد شده‌اند.

لازم به ذکر است ارتش آذربایجان سپتامبر سال گذشته با آغاز عملیاتی بیشتر اراضی اشغالی خود از جمله شوشا در قلب قره‌باغ کوهستانی را آزاد کرد. روز دهم نوامبر نیز کشورهای آذربایجان، ارمنستان و روسیه توافقنامه‌ آتش‌بس امضا کرده و ایروان پذیرفت که از لاچین، کلبجر و آغدام نیز خارج شود.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024