جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 16.05.2021, 23:32

دبیرکل سازمان ملل: نسبت به تعداد کشته‌شدگان غیرنظامی در غزه شوکه شدم

میدل ایست نیوز: «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد به خاطر افزایش شمار کشته‌شدگان غیرنظامی در نوار غزه در پی حملات اسرائیل، بهت‌زده‌ام.

گوترش در نشست شورای امنیت گفت: تداوم درگیری‌ها میان نیروهای اسرائیلی و گروه‌های فلسطینی «بسیار هولناک» است و من از شمار بالای قربانیان غیرنظامی فلسطینی به ویژه زنان و کودکان «شوکه» شده‌ام.

وی گفت: تنها راه، بازگشت به مذاکرات با هدف تشکیل دو کشوری است که در صلح و امنیت با یکدیگر همزیستی داشته باشند و یکدیگر را به رسمیت بشناسند و قدس پایتخت دو کشور تلقی شود که این امر همسو با قطعنامه‌های سازمان ملل و قانون بین المللی و توافق‌های پیشین است.

گوترش تاکید کرد که تشدید تنش‌ها در اطراف نوار غزه ممکن است به وقوع بحران امنیتی و انسانی بیانجامد که نمی‌توان در تمام منطقه آن را تحت کنترل درآورد.

دبیرکل سازمان ملل تصریح کرد که باید درگیری‌ها هرچه سریع‌تر پایان یابد و تمامی طرف‌ها اجازه پیشرفت در تلاش‌های میانجی گری و موفقیت آمیز بودن آن را بدهند.

وی گفت که سازمان ملل تمامی طرف‌ها را قویاً به سمت آتش بس به صورت هرچه سریع‌تر سوق می‌دهد.

در پی حملات وحشیانه اسرائیل به نوار غزه نزدیک به ۲۰۰ نفر که شماری از آنها از زنان و کودکان فلسطینی است، به شهادت رسیده اند.

نشست اتحادیه اروپا

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز روز یکشنبه از برگزاری نشست اضطراری مجازی وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در خصوص شدت یافتن جنگ بین اسرائیل و فلسطینیان خبر داد.

بورل در توییتی نوشت: «با توجه به تداوم تشدید [خشونت] میان اسرائیل و فلسطین و شمار غیرقابل قبول تلفات جانی غیرنظامیان، من از وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا می خواهم تا روز سه‌شنبه در کنفرانس ویدئویی اضطراری شرکت کنند. در این نشست ما پیرامون این که اتحادیه اروپا چگونه می تواند به بهترین روش ممکن برای پایان دادن به خشونت جاری کمک کند هماهنگی و بحث خواهیم کرد».




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024