جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 09.05.2021, 19:45

پنتاگون: ایران مبدأ محموله سلاح ضبط شده در دریای عرب است

العربیه: وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه‌ای اعلام کرد بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد ایران مبدأ محموله سلاح غیرقانونی کشف و ضبط شده در دریای عرب است.

مطابق این بیانیه، یک مقام وزارت دفاع آمریكا به «آسوشیتدپرس» گفت كه تحقیقات مقدماتی نیروی دریایی نشان داد كه این كشتی از ایران آمده است.

این موضوع بار دیگر نشان می‌دهد تهران علیرغم تحریم‎‌های بین‌المللی، کماکان تسلیحات در اختیار شبه‌نظامیان حوثی قرار می‌دهد.

هیات نمایندگی ایران حاضر نشد به سوالات خبرگزاری «آسوشیتدپرس» در این‌باره پاسخی بدهد. تهران پیش از این بارها ارسال تسلیحات به حوثی‌ها را تکذیب کرده بود.

ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا روز شنبه اعلام کرد در تاریخ ۶ تا ۷ مه ۲۰۲۱ محموله‌های غیرقانونی اسلحه را از یک کشتی بدون تابعیت در آب بین المللی شمال دریای عرب توقیف کرد.

مطابق بیانیه این ناوگان، این اسلحه‌ها شامل ده‌ها موشک هدایت‌شونده ضد تانک ساخت روسیه، هزاران تفنگ تهاجمی نوع 56 چینی، صدها مسلسل PKM، اسلحه های تک تیرانداز و خمپاره‌انداز و دوربین‌های پیشرفته بود. مبدا و مقصد این اسلحه در حال حاضر در دست بررسی است.

در این بیانیه آمده است که رزم‌ناو «یو اس اس مونتری (CG 61)» طی این عملیات دو روزه، مسئولیت بیش از 36 ساعت مراقبت و تامین تیم‌های شبانه‌روزی و کشتی متوقف‌شده را بر عهده داشت.

طبق بیانیه، پس از توقیف کلیه محموله های غیرقانونی، توانایی کشتی توقیف‌شده برای حرکت ارزیابی شد و پس از بازجویی از خدمه به آنان غذا و آب داده شد و سپس همه آنان آزاد شدند.

نیروی دریایی ایالات متحده برای تامین تجارت آزاد تجارت و کشتیرانی قانونی، اقدام به ضبط محموله‌های غیرقانونی می‌کند زیرا این محموله‌های قاچاق غالباً هزینه فعالیتهای تروریستی و غیرقانونی را فراهم می کند.

 




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024