چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 8 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 08.05.2021, 14:17

باید از سعید محمد ترسید!

حسین یزدی

از سخنان سعید محمد، امروز احساس ترس کردم.

‏اول- او گفت می‌خواهد رئیس جمهور ولایی باشد در صورتی که رئیس جمهوری از آن مردم است و او می‌تواند نخست‌وزیر ولایی باشد و به نظر می‌رسد جریانی با تفسیری از نهاد شدن ولایت مطلقه به جای شخص ولی فقیه، ریاست‌جمهوری را هم می‌خواهد انضمام آن کند.

دوم- سعید محمد گفت در خصوص آموزش و پرورش به دنبال تقویت پرورش است؛ در حالیکه ما دانش‌آموزان دهه ۶۰ هنوز یاد و خاطره این تفکر را در سر داریم، تفکری که نه تنها ما را پرورش نداد بلکه بسیاری از ما را هم معترض تربیت کرد.

سوم- محمد گفت از کسانی استفاده می کند که نه اصلاح‌طلب باشند و نه اصولگرا در صورتی که این تنها یک شعار است و همینک خود او کاندیدای تندترین جریان محافظه‌کاران است و احتمالا او افراطیون اصولگرا را که نام خود را انقلابی گذاشتند منظورش بوده است که این بیشتر شعاری خنده دار بود!

چهارم- محمد ادبیات افراطیون انقلابی را داشت و به عنوان مثال از الفاظی مثل غرب‌گدایان و یا راکتورهای ما را پر از سیمان کردند که ادعایی هست که امروز دروغ بودنش بر همگان ثابت شده است استفاده می‌کرد.
جالب است محمد هیچ صحبتی در خصوص علاقه‌اش به رابطه چین و روسیه نکرد و در این خصوص اظهارنظری من لااقل نشنیدم.

پنجم- محمد در بخشی از صحبت‌های خودش ادعای جالبی کرد و گفت به دنبال ایجاد رمز ارزی خواهد رفت که دنیا از آن استفاده کند، در حالیکه رمز را یک جوان مسلط به کد هم می‌تواند آن را ایجاد کند و او هیچ صحبتی در خصوص ریال که ارز فیات ایران است نکرد و نگفت بانک مرکزیش چه برنامه‌ای دارد.

ششم- محمد مرتب تا توانست به دولت تاخت و از ادبیات‌های ژورنالیستی جریان افراطی در خصوص دولت وقت به کار برد و حتی از دست بردن شورای نگهبان در قانون اساسی هم دفاع کرد و آن را قانونی خواند که خوب این نشان می‌دهد او چگونه پاسدار قانون اساسی خواهد بود!

هفتم- محمد گفت وقتی با خارج رابطه نداریم FATF می‌خواهیم چکار؟ ولی همزمان وزارت امورخارجه را متهم می‌کرد که چرا با همسایگان انواع روابط دیپلماتیک را ندارد؟! در حالیکه شاید محمد نمی‌خواهد مانند دیگر انقلابیون بفهمد تحریم و حضور نظامی ایران در منطقه روابط ما را با بسیاری از همسایگان تیره و تار کرده و مبادلات تجاری ما را قطع کرده است.

هشتم- محمد مثل دیگر افراطیون از ادبیات چپ هم قرض می‌گرفت ولی مشخص بود که او همه قصه را ندیده است؛ او گفت حاشیه شهرها را توسعه خواهد داد و خانه خواهد ساخت از محمد باید پرسید خوب وقتی تحریم هستی تجهیزات و هزینه توسعه شهری را می‌خواهد از کجا بیاورید و آن را تأمین کند؟!

آخر - محمد هیچگونه صحبتی در مورد آزادی‌های اجتماعی و به کارگیری زنان در پست‌های مدیریتی و استیفای حقوق ملت نکرد، آن هم مردمی که محتاج رأی آنان هست.(البته اگر خودش را محتاج ملت بداند.)
‏او اجرای برجام را هم با کراهت پذیرفت.
‏و باید گفت محمد در کنفرانس امروزش تکرار شعارهای همان افراطیون انقلابی در مجلس یازدهم بود.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024