جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 01.03.2021, 20:25

رژیم اسد طی ۱۰ ‌سال اخیر مرتکب جنایات جنگی و انسانی شده است

آناتولی: کمیسیون بررسی مسائل سوریه سازمان ملل متحد با انتشار گزارش 30 صفحه‌ای در باره وضعیت انسانی در این کشور در ۱۰ سال اخیر اعلام کرد که رژیم بشار اسد در این سالها مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت شده است.

بر این اساس، ده‌ها هزار نفر از شهروندان این کشور عامدانه و بالاجبار توسط رژیم اسد مفقود شده و از سرنوشت آنها خبری در دست نیست.

در این گزارش با اشاره به احتمال جان باختن یا اعدام اکثر این افراد، عنوان شده است که برخی نیز در شرایط غیرانسانی در بازداشت به سر می‌برند. همچنین اکثر این افراد تحت شکنجه قرار گرفته یا کشته شده‌اند.

پائولو پین‌هیرو، رئیس این کمیسیون در این زمینه گفت: صدها‌‌ هزار خانواده‌ سوری حق اطلاع یافتن از سرنوشت بستگانشان را دارند.

از سوی دیگر این کمیسیون با اعلام اینکه تروریست‌های ی.پ.گ/پ.ک.ک تحت عنوان «دموکراتیک سوریه» که یک سوم سوریه را در اشغال دارند، به همراه داعش، هيئت تحریر شام و دیگر گروه‌ها مرتکب جنایت شده‌اند، خواستار برقراری آتش‌بس فوری در این کشور شد.

این گزارش از مصاحبه با ۲ هزار و ۶۵۸ نفر از جمله بازداشت‌شدگان و با استفاده از مدارک و اسناد رسمی، عکس، تصاویر ماهواره‌ای و ویدیوی مربوط به بیش از ۱۰۰ بازداشتگاه تهیه شده است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024