جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 28.02.2021, 10:52

کیهان: سوراخ کردن بدنه کشتی اسراییلی، انتقام نیروهای مقاومت بود

روزنامه کیهان امروز در گزارش نخست‌ خود نوشته است حمله اخیر به به کشتی خودروبر یک شرکت اسراییلی در دریای‌عمان که دو جای بدنه کشتی را سوراخ کرده، پاسخی بوده به حمله‌های چند روز گذشته به نیروهای مسلح شیعی در سوریه و عراق و نیروهای مقاومت آن را اجرا کرده‌اند.

کیهان مدعی‌شده این کشتی به ارتش اسراییل نزدیک بوده و از آن یک مقام امنیتی اسراییل بوده است.

مقام‌های ایران تاکنون در این‌باره موضعی نگرفته‌اند و وزیر دفاع اسراییل گفته است این حمله احتمالا کار ایران بوده است.

وزیر دفاع اسراییل: احتمالا حمله به‌کشتی اسراییلی، کار ایران بود

بنی‌گانتس، وزیر دفاع و یکی‌از دو لیدر دولت ائتلافی کنونی اسراییل، گفته است: «ارزیابی‌های اولیه نشان می‌دهد حمله پنج‌شنبه‌شب به کشتی اسراییلی در دریای عمان کار ایران بوده» اما «تحقیق جدی‌تری لازم است.»

به گفته وزیر دفاع اسرائیل “ایران که مدام به دنبال زدن تاسیسات زیربنایی و شهروندان اسراییلی است و موقعیت این کشتی هم که تقریبا به ایران نزدیک بود؛ و این ارزیابی تقویت می‌شود که کار ایرانی‌ها بود”- او این حرف‌ها را به یک رادیوی اسراییلی گفته است.

کشتی هلیوس ری با پرچم پاناما و به‌مالکیت یک شرکت اسراییلی، با بار خودرو، از عربستان راه‌افتاده‌بود که به سنگاپور برود که با یک انفجار بخشی‌از بدنه آن‌از دو سو و کمی‌بالاتر از سطح آب، به‌ قطر تقریی ۱.۵متر سوراخ شد اما کسی آسیب ندید و روشن‌نشد انفجار کار موشک بوده یا مین دریایی.

شرکت امنیت دریایی درایاد گلوبال هم همان‌روز اعلام کرد که به‌احتمال بسیارزیاد این حمله بخشی‌از عملیات نامنظم و نامتقارن نیروهای نظامی ایران باشد اما دلیلی رو نکرد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024