شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 23.02.2021, 23:00

درگیری در سیستان و بلوچستان ایران ده کشته بجای گذاشت

در نتیجه مداخله نیروهای ارتش سپاه پاسداران ایران در تظاهرات سوخت‌بران در شهرستان سراوان وابسته به استان سیستان و بلوچستان در مرز مشترک ایران با پاکستان ده نفر کشته شده و پنج نفر مجروح گردید.

عبدالله عارف رئیس سازمان فعالان بلوچ درباره حوادث دیروز واقع در منطقه به خبرگزاری آناتولی گفت: سوخت‌برانی که از دو روز پیش در مرز ایران و پاکستان در انتظار بسر می‌بردند، به علت گرسنگی و تشنگی از نیروهای انتظامی خواستار گشودن گذرگاه مرزی شدند ولی در پی عدم گشایش گذرگاه مرزی از سوی نیروهای انتظامی، سوخت‌بران دیروز دست به تظاهرات اعتراض‌آمیز زدند. سربازان ارتش پاسداران ایران بدون هدف‌گیری تیراندازی کردند. در نتیجه این تیراندازی‌ها دستکم ده نفر کشته شده و ۵ نفر مجروح گردیدند.

رئیس سازمان فعالان بلوچ ضمن اشاره به اینکه صدها نفر در شهرستان سراوان برای شرکت در مراسم تشییع جنازه کشته‌شدگان صبح امروز در مقابل ساختمان بخشداری تجمع کردند گفت: بدنبال عدم اجازه به اقامه نماز میت برای کشته‌شدگان ، تظاهرات‌کنندگان ساختمان بخشداری را تخریب کردند. معترضین سپس در مقابل ساختمان سپاه پاسداران تجمع کرده و دست به تظاهرات زدند. پلیس در تظاهرات مداخله کرده و در درگیری‌های واقع عده‌ای مجروح شده و شمار زیادی نیز بازداشت شدند. 




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024