پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 22.02.2021, 13:29

سفیر ایتالیا در جمهوری دمکراتیک کنگو به‌دست افراد مسلح کشته شد

یورونیوز: در جریان حمله افراد مسلح در جمهوری دموکراتیک کنگو، سفیر ایتالیا در این کشور کشته شد.

این حمله در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو انجام شده و هنوز فرد یا گروهی مسئولیت آن را بر عهده نگرفته است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع دیپلماتیک با تایید این خبر اعلام کرد سفیر ایتالیا در کینشاسا در جریان حمله‌ای مسلحانه به کاروان اعضای برنامه جهانی غذا کشته شده است.

در این گزارش تصریح شده است که حمله در جریان سفر هیئت یاد شده به شرق جمهوری دموکراتیک کنگو و در نزدیکی شهر گوما صورت گرفته است.

یک منبع بلند پایه دیپلماتیک در کینشاسا در گفتگو با فرانس پرس تایید کرده که لوکا آتاناسیو، سفیر ایتالیا در جمهوری دموکراتیک کنگو در جریان این حمله مجروح شده و سپس بر اثر شدت جراحات جان باخته است.

لوکا آتاناسیو اوایل سال ۲۰۱۸ به این سو ریاست هیئت دیپلماتیک ایتالیا در جمهوری دموکراتیک کنگو را برعهده گرفته بود و به عنوان سفیر ایتالیا در این کشور خدمت می‌کرد.

به گزارش فرانس پرس وی در جریان حمله یاد شده از ناحیه شکم مورد اصابت گلوله قرار گرفت و با وضعیتی وخیم و بحرانی به بیمارستانی در گوما منتقل شد.

ارتش کنگو در بیانیه‌ای اعلام کرده که نیروهای مسلح این کشور در حال تلاش برای شناسایی هویت مهاجمان و یافتن ردی از آنها هستند.

سخنگوی ارتش جمهوری دموکراتیک کنگو در استان کیوو شمالی نیز بدون اشاره به هویت دیگر قربانیان این حمله به خبرگزاری فرانسه گفت دو فرد دیگر در جریان حمله مسلحانه به کاروان اعضای برنامه جهانی غذا کشته شده‌اند.

از سوی دیگر دولت ایتالیا نیز کشته شدن سفیر خود در جمهوری دموکراتیک کنگو را که گفته می‌شود همراه با کاروان برنامه جهانی غذا هدف حمله مسلحانه قرار گرفته بود، تایید کرده است.

شرق جمهوری کنگو طی سال‌های گذشته به دلیل فعال بودن گروه‌های مسلح همواره بستر حوادث و درگیری‌های متعدد بوده است؛ به نحوی که حتی نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد نیز از گزند این حملات در امان نبوده‌اند.

شبه نظامیان مسلح بیش از دو دهه است که در مناطق شرقی دست به حملات پراکنده می‌زنند و با نیروهای ارتش درگیر می‌‌شوند.

هدف گروه‌های مسلح از انجام این عملیات بدست گرفتن کنترل منطقه و بهره برداری از منابع طبیعی آن عنوان شده است.

گروه‌های مسلح رقیب همچنان بر سر تسط در منطقه به نیابت از گروه‌‌های قومی مختلف هر از گاهی با یکدیگر درگیر می‌شوند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024