پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 21.02.2021, 20:52

اسرائیل: واکسن بایون‌تک-فایزر ۹۹ درصد کارآیی دارد

یورونیوز: رسانه‌های اسرائیل روز یکشنبه به نقل از نتایج پژوهش‌های وزارت بهداشت این کشور گزارش کردند که واکسن فایزر-بیون‌تک در جلوگیری از مرگ، بستری شدن در بیمارستان و بروز حالت شدید بیماری کووید-۱۹، ۹۹ درصد موثر بوده است.

در پژوهش وزارت بهداشت اسرائیل وضعیت افرادی که دوز دوم این واکسن را دریافت کرده‌اند چهارده روز پس از واکسیناسیون، با افرادی که واکسن نزده اند، مقایسه شده است. یافته‌های این تحقیق نشان می‌دهد که واکسن ۹۸/۹ درصد در جلوگیری از مرگ، ۹۹/۲ درصد در جلوگیری از بروز اشکال حاد بیماری و ۹۸/۹ درصد از بستری شدن در بیمارستان، ۹۸ درصد در جلوگیری از درگیر شدن ریه‌ها و تب و در نهایت ۹۵/۸ درصد در جلوگیری از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ موثر بوده است.

ژنرال هزی لوی، مدیرکل وزیر بهداشت اسرائیل می‌گوید تاثیر واکسن در کاهش مرگ‌ومیر و شمار بیماران در سراسر کشور کاملا مشهود است.

وزارت اسرائیل دستاوردهای موفقیت آمیز واکسیناسیون را ناشی از کارکرد «ساختار قدرتمند بهداشت» این کشور توصیف کرده است؛ ساختاری که «امکان واکسیناسیون بی‌سابقه» را به اسرائیل داد.

با وجود نتایج مثبت واکسیناسیون سراسری در اسرائیل، هزی لوی می‌گوید برای بازگشت به وضعیت نرمال [پیش از شیوع ویروس کرونا] تمام شهروندان از جمله نوجوانان زیر ۱۶ سال باید واکسینه شوند.

اسرائیل پیشتاز واکسیناسیون کرونا در جهان است.

محدودیت‌های کرونایی در اسرائیل از روز یکشنبه گام‌به‌گام لغو می‌شوند. سالن‌های ورزشی، مجتمع‌های تجاری، مراکز خرید، بازارهای خیابانی، موزه‌ها و کتابخانه پس از مدت‌ها تعطیل از اول هفته، با رعایت محدودیت‌هایی کار خود را از سر گرفتند. برخی از این مراکز تجمع، تنها افرادی که گذرنامه سبز به نشانه دریافت دو دوز واکسن کرونا، داشته باشند را می‌پذیرند.

نخست وزیر اسرائیل نسبت به شیوع گونه جهش‌یافته بریتانیایی ویروس کرونا و قدرت انتقال آن در میان کودکان ابراز نگرانی کرده است. با این حال سازندگان واکسن کووید فایزر می‌گویند که این واکسن در برابر گونه‌های جهش‌یافته ویروس کرونا هم کارآ است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024